Utveckling

Jag försöker ju följa "Ett bloggämne varje dag" som fixas av www.gottoblandat.blogg.se !
Det blir inte alla men några försöker jag skriva om :D

Att utvecklas som människa är stort. Att känna att jag lär mig något nytt är upplyftande!

Jag älskar att studera! Det kunde man inte tro när jag gick i grundskolan!

Just nu läser jag en engelskakurs. Det är inge roligt! Jag hatar det! Men jag märker att jag blir bättre, att skriva en engelskauppsats på några sidor går i racerfart jämfört med första gången när jag stakade mig fram & slog upp i princip varje ord! Jag utvecklas - & det uppmuntrar mig till att fortsätta!

Att utveckla tankar & ideér, att få det rätta motståndet för att pushas vidare...

Att se utvecklingen på mina barn är det största för mig. Utvecklingen går i sån fart att jag ibland blir rädd.. vill stanna tiden & njuta mer... För jag njuter, jag njuter i alla högsta grad av att se de små växa upp, att få se deras person.. 

Lättast att se utvecklingen är när de är små, att få se lille Jakob från dag till dag... lär sig nya saker, ser hur det kopplar mer & mer. Att få se när han ligger där, hur han gör en ansträngning & tar sig lite framåt..att få se hans ilska när det misslyckas & han istället åker bakåt...

Pontus är i full gång med att lära sig läsa (han är matematiker & naturvetare så det skriker om det;)), hur han sakta men säkert utvecklas från dag till dag... Att få sitta med & lyssna på när han läser för mig. Den första gången fick jag hjälpa till med alla ord, till nu när han klarar det & man ser hur det lyser i hans ansikte för att han klarar det.

Första gången jag följde med på innebandyträningen sprang alla barn efter bollen på samma gång.. Nu ser jag Edvin, hur han för varje gång blir lite bättre.. Han lär sig passa, hitta luckor för att efter mycket möda ta sig fram mot mål. Att vinna eller förlora är inte det viktiga, det är jag mycket duktig på att förmedla! Att vara med, att göra sitt bästa men fram för allt så spelar vi för att ha kul.

Att utvecklas är stort, motgångar & framgångar pushar oss framåt... Att få se mina barn utvecklas det är lycka

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0