En blomma...

Orkidé är min favoritblomma som så många andras...

Egentligen är den ju inte speciellt fin med sina stjälkar... Men ibland slår den ut i den vackraste blom..

Men mest av allt så betyder den så mycket för mig.. Min älskade mommo delade denna passion för orkidéer, ofta diskuterade vi hur den skulle vattnas & var den skulle placeras. Min mommo hade orkidéer så fina, hon hanterade dem med ömhet & kärlek.

Det räcker för mig att se en orkidé för att jag ska tänka på min mommo... <3

De vilda orkidéerna är så vackra! Har sett några & den skönhet som stått framför mig har tagit andan ur mig!

& kanske skår en av mina orkidéer ut i vacker blom snart <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0