Hipp Hipp Hurra

Lördagen den den 10 juli 1982 kl 14.30, föddes ett flickebarn på Karlstads BB. Hon vägde 3890 g och var 50 cm lång, hon hade blå ögon och ganska lite men mörkt hår.

Den lilla flickan fick namnet Helena.

Nu, några kg tyngre och några cm längre, fyller hon 30 år. Det är jag.

Det har varit 30 år kantade av obeskrivlig glädje och kärlek men också av en del sorg. Förälskelser, dumheter och galna upptåg har visat mig vägen genom livet.

Ibland galet arg och ibland fruktansvärt elak. Ibland strålande glad och ibland lite galen. Ibland skojig och ibland allvarsam.

Jag är jag. Precis som jag är.

Jag har upplevt mycket. Jag är rik på erfarenheter. Jag lever och jag har allt man kan önska sig.

Under 30 år har jag hunnit med att gå i skolan ca 20 år, behållit samma man i 12 år, fött 3 barn, köpt hus osv.

Men det finns några saker som jag ännu inte fått upplevt:
- Mitt livs resa. Den kommer att gå någonstans i Afrika, på en safari.
- Giftermål. Jag har sambo & barn men har fortfarande inte blivit friad till. (& frågan är om det någonsin kommer hända??)
- Barn. Ja, jag har 3 men skulle kanske vilja ha något/några till ;) Om inte annat så hoppas jag att jag någon gång kommer få barnbarn :)

Kanske slår någon av mina drömmar in under de kommande 30 åren.

Så tack mamma & pappa för att ni fick till det just i det ögonblicket! För ni gjorde det möjligt för mig att få se dagens ljus & jag är er för evigt tacksam för det <3

& till alla ni som var här & firade mig några dagar i förväg vill jag säga TACK! Tack för att ni är ni & för att just NI finns i mitt liv. Ni tog stenen jag hade över bröstet för denna 30-års-dag & kastade den långt bort. För just idag känns det inte lika hemskt att faktiskt fylla 30 år. Jag har ju förhoppningsvis några härliga år kvar som jag får dela med er <3

Grattis till mig, Karin Helena Persson. Ett stort grattis till mig på min födelsedag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0