Ordning & reda

Jag vill ha ordning & reda. Lösningar för allt! Alla ska veta var alla saker finns...

Nu är det ju lite svårt då jag har 4 till i familjen & gubben är nog den med minst koll på allt.

Försöker inskaffa möbler med smart förvaring. Barnen har fått nya hyllor med små fack, i några fack har de fått lådor som enkelt kan dras ut.. En för lego ninjago, en annan för annat lego, en för bilar osv. Jag tror att det är lättare för barnen att själva hålla ordning om det finns smarta lösningar för det!

Jag har ett "skräpskåp" i köket, dit åker allt som jag inte vet vart ska. Där finns en massa bra att ha saker! Införskaffade en tidningshållare med 3 fack som hängdes upp bakom en dörr, då försvann posten som brukar läggas på köksbordet undan lite snabbare... Fortfarande så blir det högar på bordet men inte alls som förut..

Alla sällskapsspel har även de fått en egen plats.. Förut låg det några i ett skåp o andra i andra skåp... Barna hade sina på rummen.. Nu finns alla på en & samma plats! Förhoppningsvis så får jag till ett spelrum där så småningom :D

Ja, ordning & reda ska det vara! Allt på sin plats är ambitionen... & nån gång ska det bli det!

Tar lite i taget & känner av hur det funkar. Nån stans det måste bli mer ordning är på loftet, men har några idéer för lösning så kanske...

Sen har ju sambon ansvar för pannrummet där alla verktyg & sånt finns... & där är det minsann ingen ordning alls ;) & inte heller i nattduksborden där både tidningar & böcker ligger i en stor röra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0