Jakobs dop 21 januari 2012

Här kommer några bilder från Jakobs dop...



Jag blev så stolt över dessa 3 barn när de sjöng! Några tårar smög sig fram när de sjöng "Va det är bra att jag har dig" ur Nils Karlsson pyssling samt "Vargasången" ur Ronja Rövardotter <3



Pappa fick den stora äran att hälla upp dopvattnet...





Psalmer som sjöngs var "Kan du se en droppe falla" & "Du vet väl om att du är värdefull"



Min lillasyster stod för de andra små tårarna som föll.. Hon sjöng "Prins Noel" <3



Rostbiff & kassler, fruktfat, potatissallad & bröd blev lunchen! Vi hade gjort ett "barnbord" där det fanns grillspett med kalla korvar & köttbullar samt stavar med morot, gurka & äpplen..



Grillspetten var uppskattade :D



Jag bakade en egen tårta, inte världens finaste men den var gjord med kärlek <3 Innehållet var rårörda hallon & chokladmousse. Marsipanen egenfärgad & hjärtan stansades ut i marsipan & blev sedan pudrade med guldpulver. Bebisen som sover sött under filten & nallen gjorde min duktiga vän åt oss!



Min mamma gjorde denna goda tårta!



Mamma bakade även bullarna som jag älskar! Min moster Pia är en riktig kakbakare & hon var så snäll att hon gjorde 3 sorters kakor! De där i mitten är formar med nougat, nöt & kolakräm över..de är GODA!!



Pontus hade längtat efter att få skära upp tårtan, en riktigt marsipantårtegris är han ;)



Jag hade inte dekorerat så mycket, några blockljus i guldfärg & några tulpaner på borden samt några ballonger. Sen hade jag satt ihop 2 fotocollage; det första representerade Jakobs färd (här ovanför) & den andra representerade vår kärlek till alla 3 killarna <3



På dopdagen var Jakob förkyld, hade förväntat mig det värsta..Men han var glad som vanligt!


 
Men när fotografen kom för en hemfotografering var Jakob inte på topp! Snorig & grinig med ett öga som rann. 2 tänder på G som kliade i den lilla munnen. Här tog han en liten powernap & jag försökte väcka honom med att fota lite, men han sov gott :D När han väl vaknade så tror jag det blev några kort iaf :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0