Har så mycket att skriva om...

Har så mycket jag vill skriva, har så många bilder jag vill lägga till.. Men allt bara krånglar! Har aldrig haft problem att lägga ut inlägg här förut men nu bara krånglar allt.. Eller, nja...det kanske inte krånglar så mycket men när jag även har kort om tid så känns det som det strular alldeles för mycket! Sen är det så mycket som jag gör... Trodde jag skulle va hemma & va mammaledig men det känns ibland som jag istället jobbar 200 %! Det är engelskakurs, renovering, planering, barnlämning, barnhämtning, träning, handling, städning....Ibland känns de där timmarna som Edvin är på dagis (ja, jag säger dagis, men det hör till en helt annan diskussion som jag får ta nån dag!) känns ibland som mer besvär än nytta... Att åka dit för 4 timmar, 3 dagar i veckan betyder att alla ska vara klara till lämning kl. 9 & sen är jag hemma närmare halv 10... då kan jag börja med engelskan men kommer ingen vart eftersom Jakob kräver sitt (är det så att jag hinner börja så är det så svårt att hinna sätta sig in i allt) innan det är dags för hämtning... & sen är det ju ganska skönt att bara få sitta & snosa på Jakib dessa timmar då det är alldeles lugnt här hemma <3 Ja, det rullar på! Men nu är badrummet i det närmsta färdigt! Den sista fogningen är gjord idag så nu fattas bara dörrfoder & sen lite målning på taklisten.. Har shoppat lite inredningsdetaljer men än fattas blommor! Så ikväll ska jag försöka städa färdigt där inne! Det är SKÖNT!! Kanske är det mest fel på min inställning, är tidsoptimist så det tjuter om det! Tänker att det hinner jag, att läsa 2 engelskakurser om vardera 25 % är väl inget, men det är ju faktiskt 50% = en halvtid = 20 timmar i veckan! Sen är det ju så att jag är inte nån expert på engelska så ddet tar sin lilla tid att fixa uppgifterna :/ Men jag vill! Jag vill så otroligt mycket! Jag vill så mycket mer än det går! Men jag kämpar vidare, snart ska jag ju börja ta det lugnt igen & låta pappa vara hemma & fixa det mesta, för då börjar jag det lugna jobbet som heltidsarbetande ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0