Förra veckans bloggämnen..

Efter som jag var så irriterad på allt som hade med blogg att göra missade jag förra veckans bloggämnen.

Men det fanns ett ämne som jag tänkte att jag skriver om iallafall..

Facebook

Ja, vad är det som får så många människor att använda FB?

Jag fullkomligt älskar FB! Jag tycker att det är kul att få en inblick i vad andra människor gör & hur det går för dem! Jag kollar FB några gånger om dagen, datorn står oftast på & jag är alltid inloggad så jag bara "kollar av"..

Många gånger har jag suttit framför datorn, vid FB & fått reda på många glädjande besked! En gammal kompis som fått barn, en gammal vän som har gift sig eller bara någon vars barn sagt en alltför rolig sak! Ibland får man också sorgliga besked, någon som lämnat livet på jorden..

Jag kan sitta med gråten i halsgropen både för lycka & för sorg...

Kanske har jag inte nog med "socialt" liv utanför datorn & det är därför jag gillar det så mycket? Kanske är det inte sunt att vara så "beroende" (beroende är det ju inte för jag vet att jag klarar mig utan!)?

Jag vet en sak, jag kommer nog aldrig lämna FB... Jag tycker det är alltför skojigt :D

& finns det något skojigare än om nån skriver nån extra rolig statusrad som t.ex. Jonas Gardell är suverän på :D Eller när nån läger ut en bild på en söt liten bebis & man önskar dem allt gott i världen... Eller när man får ta del av en annans kaotiska vardag & man inser att man inte är ensam??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0