Sommarlov :D

Nu är det sommarlov! Som jag längtat!

Igår var sista arbetsdagen & det firade vi med äventyrsminigolf i regnet & sen en god middag på Cocothai i Örebro, sjöblöta var vi allihopa! Men vad gör väl det i goda människors sällskap :D

Idag har jag varit trött! Har sovit mest hela dagen på soffan & nu på kvällskvisten har det städats!

Badrummet går framåt efter att pappa varit här i 3 dagar & jobbat. Nu är alla väggar på plats, golvvärmen lagd & golvplattorna på. Ett nytt fönster har också kommit på plats! & det bästa är att byggmaterialet som legat över hela övervåningen snart är ett minne blott :D Nästa gång han kommer ska han regla Edvins golv så att vi kan göra i ordning hans rum :D

Det ska bli så skönt när han kan flytta in i sitt rum igen! Men först ska det målas & tapetseras & läggas golv.. Det ena av mina sommarprojekt!

& det ska bli så skönt till hösten när kylan kryper sig på & jag kan krypa ner i det nya massagebadkaret (som förhoppningsvis är på plats då!) :D

Imorrn ska jag börja med mitt 1:a projekt, göra i ordning bebisrummet. Där ska nytt golv läggas, väggarna ska få nya tapeter & ny färg, fönstret ska målas & likaså elementet..sen ska ett elementskydd fixas. Sen kan jag börja ta ner alla bebissaker från loftets förvaringsutrymme :D Det ska bli så mysigt att plocka fram de där sakerna! Längtar :D

Ja, jag har fullt upp i sommar, men det ska bli så roligt att få fixa i ordning!

Lite resande ska det bli också! En tripp går till Finland med svärmor & svärfar. Sen funderar vi på en tripp till Norge & en riktig tältsemester! Det var ju 10 år sen sist, då vi förlovade oss! Tänkte visa våra killar dessa fantastiskt vackra platser som finns i Norge. Men tältande är lite svårt att planera, vet ju inte hur kroppen mår om några veckor :/

Härliga, underbara sommar! Du är så välkommen hit!

Jag är så lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0