Inte bara..

Har varit trött hela dagen! Somnade i bilen på väg till jobbet & somnade i bilen på väg hem från jobbet. 1:a gången som jag somnar! & jag hatar att sova i bilen om det är nån annan än Stefan som kör ;D

Så jag var trött & sliten på jobbet, vet inte riktigt varför för jag har ju sovit inatt! Kanske är det sjukdomen som spelar in också...äter ju penicillin än...

Men så tror man att man bara ska gå in & hämta barna, sen bara handla lite & sen bara åka hem...

Men ibland är det inte så bara att ha 2 barn! Det är inte så bara att gå in & hämta en kille mitt i en lek på dagis (ja, för mig heter det dagis!)! Efter en massa fula ord & en aning ännu tröttare mamma fick jag ut barna i bilen..

Bara för att åka 150 meter till affären där jag bara skulle in & köpa lite kyckling! Då hör jag från baksätet min minsting säga: "Mamma, får jag en chokladboll?" Nej svarar jag vänligt men bestämt.."Mamma, jag SKA ha en chokladboll".. Nej, säger jag...jag ska bara köpa kyckling, inget annat, det är tisdag idag.

Efter ännu fler fula ord, startar jag bilen & åker hemåt. Utan mat!

Hemvägen blev lugn, vi fick alla tid att lugna ner oss.. Så nu, några timmar senare, sitter vi här mätta & belåtna! & den där tröttheten & argheten som bet oss i näsan förut är som bortblåst! Tur var väl att Stefan kunde springa in i affären & köpa middag ;D

Nu ska jag fixa färdigt inför morgondagen! NO står på schemat :D

Så ha en bra kväll! För det ska jag!

& som vanligt när vi haft en inte så lyckad hämtning & vi varit lite arga på varandra så är det desto skönare när man blir vänner & pussarna & kramarna från mina små värmer mitt hjärta <3

För trots att man kan bli arg så blir man vänner... För det finns ingen större kärlek än den som ens barn ger <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0