1:a jobbveckan...

...gick rasande fort! Det tar ett tag att sätta sig in i jobbet efter ett sommarlov. Mycket ska ordnas, nya kollegor ska sättas in i arbetet, scheman ska fixas...allt för att eleverna ska få en så bra start som möjligt. Denna vecka har vi även fått utbildning i 1:a hjälpen samt brandskydd.

Det har varit en jobbig vecka på vissa sätt... Är ju inte van att gå upp vid 5 varje morgon & min dagliga sovstund mitt på dagen har fått tas bort. Kvällarna har då blivit tidiga, så tidiga att barna knappt somnat innan mig...& jag har varit trött & min jag har haft lite småkrämpor med ont i ben & höfter på natten. Detta kombinerat med fylld blåsa, åskoväder & trång säng (då barna kommit) har gjort att sömnen varit lite dålig...

Jag har knappt sett Stefan som hållit på med ved, lagat mat & fixat här hemma...Så ikväll hoppas jag att jag ska orka vara vaken lite längre...kanske se en film & mysa lite :D

Nästa vecka börjar eleverna! Ska bli så roligt att få se dem igen! Att få möta förväntansfulla elever 1:a skoldagen är roligt :D Jag har världens bästa jobb!

& på måndag börjar pontus skolan på riktigt, 1:a klass! Jag har en riktig skolkille snart :D så svårt att förstå att han blivit så stor...& edvin har börjat på sitt sista år på förskolan, han som varit minst så länge är nu bland de äldsta i barngruppen...

& så den lille i magen... längtar efter att få se vem det är! att få lära känna ett nytt liv... Att få se en ny individ ta sina försa steg ut i världen, att få följa med på dess färd...

Jag är lycklig <3


Kommentarer
Postat av: Petra

1:a hjälpen är alltid bra att kunna!! Har efterlyst det för att få lära oss inom jobbet! Får väl se om man blir påkostad..... Har nu varit med på HLR 2 ggr på KORT tid....... :(

2011-08-20 @ 11:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0