Underbara, älskade söndag <3

Ja, de där söndagarna när det mesta är gjort & man kan blicka framåt är underbara!

Idag var en sån söndag :) Då jag känner att jag kan njuta av det som finns runt utan att känna stress & press..

Att kunna sitta ner & äta en god, lugn frukost har fått en annan innebörd sen jag började jobba i Örebro (jag hinner inte äta innan jag åker hemifrån så min frukost består av en macka när jag är framme). Att sitta ner, småprata & njuta av en god frukost betyder så mycket mer nu..

Att veta att städningen är klar för helgen & att tvättkorgen minskat (tvätt & städ blev lördagsjobb)..

Att veta att jag faktiskt inte har så mycket planering inför veckan på jobbet kvar & ingen rättning (vilket varit en stor söndagssyssla de senaste veckorna)..

Så med gott humör börjades söndagen med en god frukost, med thekakor från Maxi´s bageri med ost & tomat & paprika & en kopp med gott the :)

Sen började vi röja på övervåningen, där vårt tänkta badrum ska vara..allt skulle ut! Ja, det gick både lätt & var roligt :) Allt står nu precis utanför! Så testade vi avloppet - vilket funkade :) & vi upptäckte också att en del el redan var draget :) Så kanske börjar vårt projekt snart :D Skulle va skönt att ha ett badrum till.. Ett badrum dit man kan gå för att njuta..Ett sånt badrum jag alltid önskat men aldrig fått..

Efter detta gick vi ut & plockade på gården, bort med alla blommor & fram med höstkrukorna :) Gick till skogen (vilken är en fröjd att ha inpå knuten :D) & plockade lite att sätta i krukorna.. Lite eldning av flyttlådor...Ner med lite buskar & kratta lite.. Så nu är det städat ute, bara några högar med kvistar & annat kvar som jag lämnat till Stefan ;)

Ute var det så skönt att vi glömde tiden allihop! Så den biff som var tänkt att bli söndagsmiddag for in i kylskåpet & får vänta tills imorrn..istället blev det hamburgare vilket smakade superbra :) Alla var riktigt hungriga!

Nu är det söndagkväll & jag känner mig riktigt nöjd med helgen...& för första gången sen vi flyttade hit har vi varit HEMMA hela helgen! & det har varit så skönt!

Nu börjar snart en ny vecka...& nästa söndag far jag iväg till Turkiet! Vi får väl se hur det går...;)

Nu blir det sängen för imorrn är det en lång dag på jobbet!

Kramisar till er alla mina vänner <3

(& vännen - jag saknar dig <3)

Kommentarer
Postat av: Vännen

Låter som om ni haft en helt underbar helg! Sånna helger är verkligen underbara!! Jag blir så glad för er skull, du fick fast jobb på en gång, husköp, lgh blev såld... hände så mycket positivt i era liv å jag gläds så med er!!! Å det hoppas jag att du känner! Vi MÅSTE höras på telen snart, jag saknar att prata med dig!!

Kraaaaam

2010-10-25 @ 13:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0