Victoria & Daniel..

..ska gifta sig snart.. Grattis till de!

Det är roligt att två människor har funnit varandra & vill dela livet med varandra.

Nu är ju också Victoria kronprinsessa & vår bivande drottning...

En ofantlig summa pengar har Sverige fått betala...pengar som kunde ha använts till bättre ändåmål! det är ju inte så att kungafamiljen i Sverige är fattig! Jag ser det faktiskt mer som att kungen inte vill betala sin dotters bröllop ;) Är det rimligt att lägga dessa pengar på städning av kyrka, korteger, boende m.m.

I Sverige finns en tradition, att brudparet tillsammans ska gå fram till altaret gå..för att man här är jämställda, ingen pappa äger sin dotter & därför ska lämna över henne.. Hur kan då kungahuset få strunta i vad svenska kyrkan säger?? Victoria & Daniel är jämställda & borde visa det den dagen de gifter sig..

Förut tänkte jag att de fick göra som de ville & att det skrevs allt för mycket om dem, men några kloka rader från någon ur en tidning fick mig att ändra mig..

De är offentliga personer, födda till sina poster & då krävs det också att människor rapporterar om det de gör & att man lägger sig i.. De är inte mer än människor men de lever inte efter samma regler & lagar som alla andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0