Sitter..

..här på en stol med en filt virad runt mig & fryser. Jag som skulle sitta ute & sola en stund idag!

Samtidigt som jag tittar igenom mitt arbete ser jag på Oprah...som idag handlar om konflikter & återföreningar.

"Den som älskar dig när du behöver det, det är din familj. Blod är inte tjockare än vatten."

Några hjärtslitande historier, ofattbara.

Men jag tänker på de där så bråken, som man river upp till stora åskmoln & sen lämnar man det där. Många är för stolta för att säga förlåt, istället går man vidare utan att se sig om, men med extra bagage som aldrig lämnar en förrän man förlåtit.

Hur många gånger har inte jag gjort så?? Men jag har alltid vänt mig om efter ett tag, sagt förlåt eller bara lagt det åt sidan & fortsatt. Livet är alldeles för kort för att man ska bryta med någon man tycker om bara för en dum sak. De som betyder mest är de som man bråkat med, men som också haft förmåga att förlåta de brister man har för att man tycker om personen.

Vissa människor är alldeles för dyrbara att mista..

Hellre sväljer jag stoltheten, godtar en ursäkt eller säger förlåt & sen går vidare tillsammans..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0