Hela livet..

..heter sidorna i vf som jag idag föll en tår för.

Dödsannonsen för min moffen var med..saknaden är enorm..

Bild av en skidåkare pryder hans annons

Vår älskade
morfar, farfar och
goffa
Bertil Jönsson
har idag lämnat oss i djupaste
sorg och saknad

(alla hans barnbarn & barnbarnsbarns namn)

Hur tyst, hur öde,
hur tomt här hemma.
När den vi älskat
lämnat oss har.
Ej mer hör vi hans
kära stämma.
Men i vårt minne
lever han kvar.
Tack och farväl
från oss Dina kära.
Vi vet att vi stod
Ditt hjärta så nära.

På fredag är det begravning, den 3:e begravningen på mindre än ett år. Tårarna rinner & jag känner bara en djup, ofantlig tomhet. Den kommer alltid finnas där, men på olika sätt. Vet att fredagen kommer vara en av de värsta dagarna av mitt liv, vet att det kommer göra så ont att ta ett sista farväl & lägga en ros på hans kista.

Idag har vi varit på Skutberget & åkt pulka & skidor. Så härligt har vi haft. Men för mig ändå jobbigt. Stod där bredvid spåret som den stoltaste mamman i världen. Tankar kom & en tår föll ner för min kind. Tänkte på min moffen som alltid stått bredvid spåret & hejat. En moffen som alltid var stolt över alla.

Det gör ont.
Men livet går vidare.



Kommentarer
Postat av: Vännen

Skickar över många varma tankar å kramar till er alla!!

2010-03-14 @ 07:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0