Ledig & sol :) & mammarollen..

Har suttit ute nästan hela dagen i solen. Mina killar har varit hemma med mig då den stora haft feber några dagar, dock inte idag! Hoppas att han är på bättringsvägen så han orkar iväg imorrn, ska till skolan med kompisarna & dagisfröknarna för att äta lunch med sin blivande fröken :) Hoppas!

Har tillbringat dagen i en stol med ögonen i en bok till mammor...olika kända personer berättar om sina föräldraförhållanden och mammarollen. Fick den i julas men har inte hunnit läst den än! Men nu är halva utläst & jag tror inte det dröjer att läsa resten!

Självklart så sätter boken mina egna tankar i rullning. Mitt förhållande till min mamma, mitt förhållande till mina barn. Hur är jag som mamma?? Tänker inte skriva ut här hur mina tankar har vandrat men kanske skriver jag ner dem på ett papper...

Anledningen till att jag kunnat läst..den fick mig att fundera mest! Här kan jag sitta, för första gången på sex år & inte behöva ha järnkoll på vad mina killar gör & var dem är. Det får mig att inse att småbarnsåren är förbi & det är ganska skönt att släppa taget lite. Att känna att jag litar på mina killar! Att jag vet att de klarar av det ansvar jag ger dem. Självklart så är de inte helt släppta, det kommer att dröja! Men det här med att de går på toa själv, enda gången jag behöver hjälpa till är när den yngre gjort nr 2 ;) De tvättar sig oftast själva, sätter på sig kläderna, går ut till bilen, sätter sig & knäpper bältena själva. De leker av sig själva, sätter på sig cykelhjälmarna, bygger stora, fina konstverk. De kan så mycket & man känner att man inte behövs lika mycket längre!

Samtidigt har jag en längtan efter ett lillasyskon. Den härliga känslan att sätta ett underbart litet liv till världen & vårda det ömt tills den dagen kommer då denne kan stå på egna ben.

Men är jag beredd att byta ut det jag har idag, till ett liv fyllt av amning, blöjbyten osv.? Ja, det är jag nog...snart ;)

Bara det här att kunna sitta framför datorn & blogga utan att mina två rymmer eller hittar på något busigt!

Nä, jag är nöjd, livet leker! Jag vet ju att när jag vill ha fler barn, då finns ju möjligheterna...jag behöver inte skynda mig dit.. Just nu är jag nöjd med livet & himla stolt över mina killar!

Det är bra härligt med solen - IBLAND!

Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0