Hemma!

Efter en underbar helg i mitt Vingi :) Har vilat & grillat & tittat på skräckfilm! Läskig va den ända till slutet! Blev lite kärlekskomedi efteråt så att vi alla kunde somna ;)
På väg hem igen stannade vi till vid kyrkogården, Pontus hade plockat lite vilda blommor som vi satte på min mommos & moffens grav... trodde att det med tiden skulle vara lättare att åka dit, men upptäckte idag att det inte blivit det..saknaden är så stor & den blir så påtaglig där.. Var hemma i deras hus, det känns så konstigt att gå dit, jag bara väntar mig att moffen ska ligga på soffan & halvsova & mommo ska sitta i köksfönstret & titta ut när man kommer med bilen.. så som det alltid varit. Den lilla tröst jag har det är att de fortfarande får vara tillsammans, för alltid..
Efter detta stopp stannade vi till hos min kära vän & hennes prinsar! Så ursöta killar! Mina killar började genast att leka med hennes stora! & den lille fick vandra runt i våra knän, så mysigt att få snosa bebis :) & Pontus han blev fast när han väl kom in...satt med lillen i knät & tyckte han va så söt & snosade lite... ja, visst vill han ha en lillasyrra berättade han glatt ;) Vi får väl se om det blir så nån gång ;)
Efter detta trevliga stopp stannade vi till hos moster & tog med hennes dotter, käre kusin, som ska vara här hos oss :) Ska bli kuligt!!
Sista stoppet blev hos svärmor & svärfar...därifrån fick vi lite gott kött & våra söta kaniner :) Nu håller stefan på att dela uteburen då de under veckorna där har börjat slåss, efter 1 1/2 år!! Den ena kaninen har fått det ena örat skadat, men det verkar som om han repat sig! Men nu fåpr de vara i halva buren var med nät emellan så att de iaf ska känna lite sällskap :)
Nu tror jag barna har krypit ner i sina sängar så nu ska jag gå ner & fixa lite inför morgondagen, Pontus ska på inskolning till fritids :)
Kramiz

Kommentarer
Postat av: Vännen

Tusen tack för att ni kom!! Alltid lika skoj! Det syntes verkligen att Pontus mådde som en prins med lillen i famnen, så nu får ni snart sätta igång i "verkstan" ;) Å William tyckte det va så kul att leka med dem! Å nu har vi kommit på att vi ska fira Midsommar i Karlstad... tänkte att va på Mariebergsskogen å dansa å kolla läget! Vad ska ni göra? Tänk va skoj om ni oxå kunde komma till M-skogen så att grabbarna bus fick dansa :)

Vi kan höras närmare!

Många kramar till er alla Å hoppas det går bra med kaninerna! Så fint gjort av Pontus att plocka vilda blommor! KAnske skulle låta William göra detsamma för Kalle i helgen... har ju faktiskt aldrig varit till minneslunden sen begravningen :(

2010-06-21 @ 22:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0