Hus :)

Husköpet är klart! Ja, jag ska bli husägare! Kommer att få fullt upp men samtidigt gör jag något som jag längtat till! Kommer att kännas skönt när vi flyttar!

Detta trodde jag inte för bara några veckor sen! Visst har tanken funnits på att köpa hus, men jag har trott att det är svårt att få lån & att hitta ett hus... Att hitta huset det var inte så svårt, direkt jag såg det tyckte jag om det! Det enda var läget, men efter att ha varit på husvisningen så släppte det...jag kände att detta var huset som vi skulle satsa på!

Det är mycket som händer, börjar mitt nya jobb 11 augusti...Att sommarlovet snart är slut kan jag inte fatta!!! Tycker inte att jag varit ledig så länge! Men det är mindre än en månad kvar!!

Huset får vi tillgång till 1 september! Så det är snart dags att börja packa :) Ska börja plocka redan idag faktiskt! Ta bort lite inför kommande försäljning här...ska fixa & göra fint :) Det ligger ju fint här, centralt, barnvänligt, sjöutsikt!

Nu ska jag sova en förmiddagslur tror jag...är ensam hemma ända till  ikväll då Stefan kommer hem.. Barnen har åkt på semester till mommo & alla mostrarna & kusinen... Tror att det har det superhärligt! Men just nu känner jag mig väldigt ensam..men jag kan få en massa gjort :) Det är ju inte ofta man får vara barnledig..

Kramisar

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, vad spännande! Visst är det mycket jobb, men väldigt kul med flytt också!

Jag har miljoner tankar och tips inför en lätt "styling" av hus som ska säljas, så vill du, så hör gärna av dig! Det är ju en av mina jobbdrömmar ^^

Kan tipsa om de 2 bästa tipsen direkt- Försök se ert hus med andras ögon- som att du aldrig sett det förut. Hitta de stora spikhål och småskavanker som du lärt dig att glömma bort.

Och plocka bort ALLT personligt- alla fotografier, alla kläder, alla burkar och flaskor med tvål, krämer osv.. Listan kan göras hur lång som helst...

Och jag kan inte låta bli ett tips till (haha, märker du att jag gillar detta!?)- försök att rensa,rensa, rensa- ha inte för mycket möbler och sånt. Det är bättre att det ser lite för tomt ut- de som kollar måste få en kickstart på fantasin och direkt kunna se framför sig hur de skulle kunna inreda....



LYCKA TILL!

2010-07-21 @ 22:27:57
URL: http://litenelin.bloggspot.com
Postat av: Elin

Är förresten sjukt nyfiken på ert nya hus, både hur det ser ut och vart det ligger ^^

2010-07-21 @ 22:31:13
URL: http://litenelin.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0