vad händer under 2010??

Vad väntar nu detta år..hoppas på att detta blir ett bättre år än vad 2009 var för oss. Sjukdom, död & inställda resor & bröllop...Nej detta år har inte varit glädjens år..

Men nu är det 2010 & mina förhoppningar är att det blir ett bättre år.

Så vad händer?

Jag gör min sista termin - specialpedagogik med 5 veckors vfu & en uppsats som ska skrivas..sen

I juni är jag färdig efter mina års studier till lärare..dags att komma ut i verkligheten! Är roligt men lite skrämmande! Finns det jobb? Får jag jobb?? Nu har jag iaf csn..det är ganska mycket om man jämför med vad jag skulle få annars..

Pontus börjar skolan! LÄSKIGT! Men han ser fram emot det & tycker det ska bli roligt. Vi får hoppas att han finner sig bra i det nya.

En av mina lillasyrror fyller 18! Ja, dags att övningsköra så att hon får körkort så kan hon få va min privata lilla chaufför ;)

Kalas för mina söner! Ja, har börjat fila på en idé på ett minnesrikt kalas för de båda..ska ha kalaset gemensamt för de & alla barnen på dagis ska vara bjudna :) Med lite hjälp kanske det ska fixas! Pontus fick ett inbjudningskort häromdagen, ett kalas på leklandet, från en annan kille på dagis...har mina egna åsikter om detta men det ska nog bli kul:)

Semester..ja vi får väl se...har ingen föräldrapenning att ta ut & då är jag arbetslös..Men det går att ha en underbar semester gratis här hemma också! Finns massor att se på hemmaplan :) Eller i närheten iaf.

Jag blir ett år äldre..nja, kanske inte så mycket att fira..men det är iaf en födelsedag! & med åren blir man ju klokare eller??

Ska försöka sluta med en av mina ovanor...tänker inte nämna vilken ;) Men känns som att jag snart har den motivation som krävs!

Måste ta tag med mina motionsvanor..som det är nu mår jag inte alls bra. Det blir att sätta på sig skorna & börja gå! Ja, det ska jag göra..tvinga mig ut en stund varje dag oavsett väder!

Mina matvanor är en annan sak..ska introducera nya maträtter. Ska sluta äta så mycket sött & den där colan! Men det är svårt när man har en coca-colanarkoman i huset! Vet att det alltid finns cola i kylskåpet..ska hitta på något! Kanske köpa ett litet kylskåp till Stefan som han får sätta hänglås på ;)

Håller tummarna för att min moffen ska hitta nya krafter så att han kan få vara med oss ett tag till..

Ja, förhoppningsvis blir detta året bättre!

Kramisar

Kommentarer
Postat av: Vännen

jag jag hoppas verkligen att detta år ska bli mycket lättare å lyckligare för er alla! För 2009 va det mycket som hände som inte skulle få hända :(

Många miljoner kramar till dig å din lilla goa familj

Ps. ja köp ett sånt där litet kylskåp som finns på hotellrum så kan S ha sin cola där.. :)

2010-01-07 @ 12:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0