Kursstart!

Nu har min sista termin inletts. En kursstart i specialpedagogik har skett. Lite pirr i magen men man om man tänker tillbaka så har jag nog börjat vant mig vid detta.

Om 3 veckor har jag min sista vfu, 5 veckor i en 3:a. Kommer bli riktigt skoj att få komma ut i verkligheten igen! Ser fram emot det! Men lite pirrigt är det då jag valt att byta skola & handledare, så nu blir allt nytt igen! Men det känns bra!

Vi i denna kurs har möjlighet att få åka till Portugal i 2 veckor, v. 12 & 13. Kurs, resa & boende är redan betalt, så det enda är matpengar & kanske lite nöjespengar! Skulle va intressant & spännande. Det är studenter från 5 länder som träffas & går en kurs ihop. Deltagarna kommer från bl.a. Turkiet & Finland. Det svåra är ju att åka hemifrån, tror inte jag skulle klara att vara borta i 2 v. Har ju som mest varit borta i 5 dagar & då var det hemskt den 4:e dagen! Det skulle nog också vara lite svåprt att få ihop det med Stefans jobb, dagis & allt runt omkring! Men det skulle va en upplevelse!

Nä, här ska jag sitta till 13, då vi har föreläsning. Tror jag ska försöka hitta en lugn plats att sätta mig & läsa på. Ta tillfället i akt!

Kursen verkar intressant men det roligaste ska bli att få komma ut på vfu, tror kanske att jag kommer träffa en gammal lärare från min hemort, har haft henne som handledare när jag var på praktik i gymnasiet. Hon jobbar nog som rektor på min vfu-skola..Vi får väl se!?

Kramisar

Kommentarer
Postat av: Vännen

klart att du ska försöka få åka med på resan!! Vilken erfarenhet!! Det löser sig med ungar, dagis å gubbe, det är jag nästan övertygad om :)

Vem kan denna lärare vara?? Från gymnasiet??!? hm... nu blidde jag nyfniken ;)

Kram

2010-01-26 @ 20:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0