Arg, så j..la arg!!!

Så har tvättmaskinen gjort det igen! Dragit sönder en av mina favorittröjor! Nu fick den sig en smäll & tror att jag imorrn när ingen är hemma ska göra så att det aldrig går att stänga luckan igen...

Ën flinande Stefan, som tydligen tyckte det var roligt att jag blev arg, var nära att stå i vägen för en lucka som flög igen...

Nä, vi måste ha en ny tvättmaskin men känns så jävla dumt att köpa en ny när jag vill flytta. Men snart har den dragit sönder kläder i prisklass med vad en ny maskin skulle ha kostat!

Nu ska jag inte vara arg längre, det var ju faktiskt bara en tröja! Värre saker händer runt omkring!

Ska berätta en annan sak jag. Är ju lite emot nollning, men tycker absolut att man ska ha trivselvecka när man börjar! Detta tycker jag för att det är alltför mycket sprit som bjuds på dessa nollningar. Då kommer som motargument alltid att det är frivilligt..Jaha säger jag då. Frivilligt hur då?? Hörde nämligen en grupp nollare som skulle träffas...ledarna stod & sa att det fanns nollevin som det bjöds på, efter en stund säger de att det finns ett alkoholfritt alternativ för de som vill men att vinet det var ju gratis. Jag vände mig om & tittade på de som skulle nollas, vissa kan inte ha varit över 20 & inte någon över 25. Hur många har lärt sig att dricka vin då? Man får ju inte ens ge de under 20 vin.

Varför kan man inte ha en alkoholfri nollning? Vad är det som är så himla svårt?? För mig känns det bara som en förnedringsfest där man varje år får höra att någon fått åka till sjukhus för att de druckit för mycket..då står "ledaren" & säger att de hade full koll & fixade ju att denna person kom till sjukhus.. Va duktigt gjort va! Men alla över 18 har ju ett eget ansvar säger de då. Ja de har de, men här kommer unga människor, ny skola, nya regler, kanske ny stad, nytt boende, kanske 1:a gången hemifrån..

Nä, fram för en alkoholfri nollning som går ut på att lära känna varandra på ett bra sätt. Det är ju trots allt nyktra vi möts på universitetet varje dag. & det är i nyktert tillstånd vi möter de människor som kommer att betyda nåt.

Nu ska jag gå & sova & imorrn har jag sovmorron - skönt & välbehövligt!

Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0