Mammatid..

..vad gör man??? När man sitter alldeles ensam på kvällen..barna sover & gubben är ute...

Har haft en skön mamma - barn kväll, & välbehövlig :) Älskar dessa kvällar då man ensam med sina prinsar kan hitta på något, att bara sitta tillsammans i soffan & mysa till en bra film. Lite gott att äta till & allt är perfekt! Ikväll var de trollbundna av filmen, "Bron till Terabitia". Fantasi, kärlek, utanförskap, gråt, skratt, liv, död...ja, den innehöll en del! Tårarna rann nerför mina kinder.. Tankar väcktes hos barnen & man fick en stund att prata lite om liv & död..svårförståeligt ja, men absolut nödvändigt! Kan säga att det inte är en film man sätter på till barna & går & gör nåt annat, nä detta är en familjefilm som ska upplevas tillsammans.

Men nu har de gått upp & lagt sig, somnade direkt de la ner sina små huvuden på kuddarna! Så härligt att se! Det var länge sen det gick så bra, kanske dags att låta den äldre vara uppe lite längre?!

Så var man ensam...& inget som jag känner att jag vill göra...helt slut! Kanske skulle jag krypa ner i sängen med en bra bok...

Vi får väl se hur det blir, kanske bara sitter här i soffan med ett korsord eller två :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0