Ja, jag är färdigutbildad lärare...

..men ingen annan ändå..& jag kan inte allt för det...

...men det känns inget annorlunda för det! På onsdag ska jag börja jobba! Efter så många år i skolbänken! Jag är lärare...Det är konstigt! Men samtidigt härligt! Jag har klarat det, men jag förstår nog inte riktigt...

Det kommer vara med blandade känslor jag åker på onsdag morgon! Skräckblandad förtjusning, är nog orden som mest beskriver känslan nu.

Kan jag klara av att ha ansvar för en grupp 5:e klassare?? Kan jag planera & lägga upp undervisningen?? Att jag klarar det under några veckor, det vet jag redan...Har ju haft vfu... Men nu handlar det om att ha ansvar för att eleverna ska nå målen...

Ibland känner jag mig så säker, ibland inte...just nu står jag mitt emellan!

Jag klarar av eleverna, det vet jag...jag älskar det jag utbildat mig till & jag ångrar ingenting.. Det känns så himla spännande att få jobba...

Men det är allt annat, planering, kollegor, material...regler som inte finns skrivna.. Föräldrakontakt..

Det är så mycket! & det känns som om huvudet ibland sprängs av allt.. & ändå vet jag nog inte hälften!

Det ska jag lära mig nu! På onsdag är det dags, då börjar jag mitt 1:a riktiga jobb :)


Kommentarer
Postat av: Christina

Lycka te!

Ge inte upp även om det känns omöjligt ibland. Det gör det även för mig och jag började jobba för 12år sen... :)



Själv ska jag hoppa mellan min 4-5:a och så 6-7:orna. Jag ska ha en massa ämnen men mest ma-no i en salig röra. Ska bli... intressant.

2010-08-10 @ 16:34:56
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Vännen

Du fixar detta galant... det vet jag! Men det kommer säkert att kännas ovant å förvirrande eller så till att börja med, eller jag vet inte, men jag vet iallafall du fixar det!

Kram

2010-08-11 @ 00:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0