Kanske dags igen!?

Ja, sugen på att blogga har jag blivit många gånger! Men det har varit så mycket med allt att jag inte hunnit ta tag i bloggandet. Funderar också på att flytta bloggen, tittar på alternativ så vi får väl se hur det blir. Anledningen till flytten...vet inte! Skulle bara vilja börja om på nytt.

Annars så flyter det på, skriver mitt examensarbete nu! Snart, snart är jag färdigutbildad lärare :) Trodde aldrig jag skulle komma hit, det kändes så långt borta! Men nu, nu skriver jag för fullt & har börjat titta på jobb! Inte för det verkar så ljust på den fronten :(

Det har hänt mycket i våra liv, glädje & sorg har mött varandra & jag har under vissa perioder känt mig närmast deprimerad..men nu känns det bättre. Har nog vant mig vid att gå & vara lite ledsen, det som är det värsta är hjälplösheten som jag känner hela tiden.

Det är så mycket jag vill göra men det känns inte som det kan bli av någon gång. Alla drömmar går långsamt i kras & jag funderar ofta på vad det egentligen är som jag vill. Är jag på rätt plats? Vad är det som jag mest vill? Hur länge är jag beredd att vänta?

Kanske slår inte alla mina drömmar in, & det känns tungt att bära...men så kanske livet är? Livet är ju ingen dans på rosor, det har jag blivit medveten om många gånger..

Vill så gärna, & kanske vill jag mer nu när jag är så nära...har ju sagt att det gör vi när jag studerat färdigt...nu blir det ju att säga att när jag får jobb...DÅ kan vi...

Nu börjar jag tro att det aldrig kommer hända...

Min högsta dröm är ett hus, ett stort hus! Så att jag kan välkomna släkt & vänner. En stor trädgård också vill jag ha & ett växthus till Pontus...huset ska va centralt men ändå ligga avskilt... Har funnits många hus som jag velat ha, men just nu ser det mörkt ut! Lär ju inte hända än på ett bra tag så varför ska jag önska??

Nästa dröm är att en gång få gå till kyrkan & därifrån åka som fru...efter 10 år tillsammans känns det som det vore dags för länge sen! & det var ju planerat & sen inställt.. Känns inte som den drömmen kommer slå in heller...får väl se om nån friar!

En stor längtan har jag...längtan efter en liten till! Har ju lovat min mommo att jag ska hålla på tills jag får en liten tjej ;)

Drömmer om att få åka bort, långt bort! Har haft en dröm länge! En resa till Sydafrika, att få åka på safari & se världen från en annan synvinkel. Delar nu denna dröm med Pontus! En dag ska vi, frågan är bara när!? Lär ju dröja ett X antal år innan vi sparat ihop den summan som behövs!

Kanske, kanske...en resa till Thailand. Såg kort från när min pappa var där sist & jag blev så sugen! Pontus blev så fascinerad över det han såg! Får väl försöka hänga på pappa & hans fru nästa gång men det kostar ju en del det med!

Men nu ska vi inte hänga läpp! Det finns ju alltid en liten möjlighet att få jobb! & då kanske det inte behöver dröja
så länge innan någon av mina drömmar slår in :) Hoppet är ju det sista som överger en!

Igår fick min vän en liten prins! Ett stort grattis till henne & hennes familj! Deras väntan & längtan är äntligen över!

Oj, vilken långt inlägg! Men det var länge sen jag skrev & jag hade så många tankar! Får väl se hur det går med uppdateringen nu framöver!

Tänker på dig kusinen! Hoppas <3 Saknar dig! Tänker inte nämna nåt om dig här men du ska veta att du alltid finns i mina tankar!

Kramisar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0