Bara några tankar om kungahuset

Detta eviga tjat om kung, drottning, prinsar & prinsessor!

Både det ena & det andra pryder löpsedlar..

Victoria & Daniel ska gifta sig - Grattis för det! Roligt för dem att de valt att ingå äktenskap med varandra. Men inte nog med det, nej...då ska vi betala för det! Varför?? Jo, för kungen vill tydligen inte lägga så mycket pengar till sin dotter. För min del & för Sveriges del spelar det ju ingen roll om dem är gifta så varför ska vi betala??

Madeleine skulle också gifta sig, men är nu inställt - varför?? Jo, för de är inte mer än människor! De gör precis samma saker som alla andra & alla förhållanden håller inte. Inte det värsta som kan hända att två människor har en kris i förhållandet, det värsta är att de blir uthängda av press & vänner hela tiden. Låt människorna få bestämma själva, det är ju deras liv!

Vad jag vill ha sagt är att de är som alla andra. Varför ska dem ha de privilegier som dem har?? Är det inte dags att vakna upp, vi lever inte i samma värld som då..

Ibland så undrar jag...om Victoria skulle vara homosexuell, skulle hon aldrig få leva ut sina lustar?? Om Madeleine & Jonas tvingas in i äktenslap, hur är det med deras lycka?

Jag hoppas att kungahuset snart satt sin sista potatis!

Fram för demokrati & människor som hamnar på de höga posterna för att man valt fram den personen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0