Tiden räcker inte till...

...och därför är det sällan jag skriver! Skulle vilja skriva mer men jag har så mycket annat...ska försöka bättra mig!

Lär ju inte få mer tid dess värre, tänkte skriva in mig i vikariebanken så att jag får in en fot i arbetslivet...vet ju inte när jag ska få tid att arbeta men kanske nån dag!

Trodde inte att det skulle vara så svårt att analysera litteratur! Hela tiden är det nya saker som man ska ta hänsyn till och ju mer man läser desto mer förvirrad blir jag..men kanske jag blir lite smartare av det, det återstr att se ;)

Ikväll var det föräldramöte, trevligt att träffa alla föräldrar! Och få en stund med "fröknarna"..ja, jag vet att det heter förskolelärare! Mycket som ska gås igenom och denna gång hade föräldrarana en del synpunkter, bl.a. jag...kunde inte hålla tyst utan framförde några åsikter :) Blev också påmind om att Pontus och de andra femåringarna snart börjar skolan...i februari skulle mötena om klassindelningar och annat dra igång! Bävar för denna dag då Pontus ska börja skolan, då är han inte längre liten...vet ju att han inte kan va liten alltid men är dessa små barn  verkligen redo för skolan? Med detta menar jag inte kunskapsmässigt, vet hur duktig lillkillen är, ibland underskattar vi dessa små under! Jag menar att komma till skolan, till alla gruppindelningar som sker, kille-tjej rollen, de sociala reglerna, det hårda, osyddade. På förskolan är man en del av en grupp barn, man har blivit en gemenskap, en liten klump, trygghet i lämning och hämtning, den täta föräldarkontakten..allt detta ska bytas ut.. När är man egentligen redo att börja skolan?

Som ni märker har jag blandade känslor kring detta, tror att med tiden, ju närmare man kommer så kommer min osäkerhet att minska. Självklart är det spännande då ett nytt kapitel ska skrivas för Pontus :)

Nu ska jag gå & lägga mig..läsa lite ur "barnbokens byggklossar"..& sen somna skönt :)

Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0