Kantareller :)

Nyss har jag ätit varma mackor med kantarellstuvning på till lunch..mumsigt var det! Stuvningen var över sen igår då Stefan lagade kött, klyftpotatisar med kantarellstuvning :) Egenplockade kantareller! Trodde det var enkelt att hitta det i år...men det var inte så enkelt här, stod bilar överallt på småvägarna runt omkring här...& människor i alla format kunde skymtas mellan träden! Dock hittade vi några stora, fina exemplar & den blev så god :) Kanske ska man lära sig att plocka svamp, det finns ju andra utsökta läckerheter sägs det...jag är dock ingen svampkännare så min kunskap stannar vid kantareller..även med svampbok ;)

Här har jag suttit & läst hela förmiddan & snart ska jag åka till universitetet där jag har lektion till 17! Inte speciellt roliga tider men det är väl så det är.. tycker dock att läraren kunde varit bättre på & dela tiden lika för grupperna då min grupp oftast har eftermiddagarna, ja, alla förutom två lektioner förra veckan. Men samtidigt så är det så mycket studiegruppsarbete så man borde va på universitetet framöver ändå.

Tiden går fruktansvärt fort nu! Mycket att göra att man inte hinner att bara vara på helgerna.. i helgen hann vi med någon timme i skogen annars var det fullt upp med städ, disk, tvätt, gräsmattor osv. Känns inte som man hinner något på veckorna så då måste man använda helgern till tråkigheter..

tvättmaskinen strular! Vill inte tömma sig på vatten, kanske sitter något i filtret...detta har resulterat i den största tvättkorg jag haft någon gång! Är inte svårt att öppna & titta men då rinner det ut en massa vatten & då måste man torka golvet...men ikväll ska jag fixa det!

Nu måste jag gå & göra mig färdig!

Kramms

Kommentarer
Postat av: Anna B

Lycka till med tvättmaskinen....

2009-09-15 @ 09:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0