..

Nu har vi bestämt att vi väntar med vaccineringen..känner mig inte säker på hur det fungerar. När jag såg nyheterna en dag med en barnläkare som avrådde barn mellan 3 & 15 år att avvakta tills vaccinet testats ordentligt. Har även hört de som blivit riktigt dålig av det, de flesta bara en dag men några flera dagar. En kvinna hade varit dålig i en vecka, orkeslös & feber - det är väl ungefär så länge svininfluensan också håller på!? Så vi väntar, men har inte sagt att vi inte ska vaccinera oss. Vi vet för lite än!

Tittade in på aftonbladet & hittade...

Fastnade i en blogg, om en liten kille som fick lämna denna jord för tidigt ett & ett halvt år gammal. En kämpe mot en sjukdom som inte kunde botas...cancer. När jag började läsa mammans blogg kände jag hur tårarna sakta började rinna nerför kinderna, kände hur en knut uppstod i magen, tårarna bara forsade ner..så nu sitter jag här med rödsprängda ögon...så vackert skrivet...vet att denna lille kille är både älskad & saknad..

Så är livet & döden, vissa tas ifrån för tidigt...men ändå kan man glädjas åt den tid man fick, alla minnen har man kvar..för alltid finns de där i ens tankar..

Är med i några grupper på FB som handlar om barnmisshandel, fruktansvärt jobbigt men för mig ändå viktigt. Tvingar mig att se videorna & korten som finns, för barnens skull...för att deras historia ska leva vidare, för att deras öde inte var bortkastat...kanske också för min egen skull, för att få inblick i hur grymma en del människor är, för att i framtiden kunna hjälpa någon...Öppna ögonen & se varningssignalerna, finnas & agera...

Vi lever i grym & orättvis värld...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0