Halloween firande!

Så börjar vårt halloween firande. Dukningen är gjord av plastsäckar på bordet & stolarna, många ljus (på bordet & på bänken), lite löv i höstens underbara färger, lite läbbiga smådjur som fladdermöss, råttor & ormar.



På matsedeln stod häxkräk & spindelägg (ris färgat med grön karamellfärg & chili con carne), vid sidan stod en skål med blod (ketchup) & bröd. Till dryck blev det blod med ögon i (hallonsoda med skalade vindruvor).





Edvin var lite skeptisk mot maten, trots att han stått bredvid mig när jag lagade den & såg vad jag gjorde...men när han väl smakade, då tyckte han om det :)



Pontus gillar spöken & monster..detta var ju himmelriket för honom! Han gillade allt!



Till efterrätt blev det kladdkaka med spindelnät & spindel på. Vid sidan fick man snor (grön grädde!).



Ute måste det ju pyntas också! Massor av lyktor..



& ett hängande spöke! Gjord på 10 minuter av ett lakan & en ballong & lite svart färg!



Mina små trollisar är på väg ut på jakt! "Bus eller godis" men efter att de fått ett äpple sa Edvin "Bus eller äpple"!



Lite döskallar & spöken som hänger på dörren!



Ett litet spöke, tillhörande Pontus borg står nu fint ute på trappan & skräms.



Dessa glasburkar målade jag för många år sen, lite höstlöv tagna ute på gården som extra dekoration.



Här är årets skörd! Lite pengar, ett äpple & en hel skål var med godis! Gissa om barna vill fira halloween igen :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Det ser ut som om ni hittar på så mycket du och din familj. Jag blir varm i hjärtat när jag ser det, och hoppas att vi en gång gör det samma om vi får barn!

2009-10-30 @ 23:06:44
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: Vännen

Så mysigt ni har det!! Tvekar inte en sekund att bröderna bus vill fira igen!!

å jag instämmer m Elin!!

Kram

2009-10-31 @ 19:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0