Äntligen!

Ligger jag bra med pluggtiden! Imorgon kan jag börja läsa nästa veckas böcker! Det är skönt & otroligt efterlängtat! Idag har jag skrivit i min läslogg en massa, kanske bara skit men jag har skrivit något iallafall.

Eftermiddan har varit jobbig! Stefan är borta på möte så jag gick & hämtade barnen, gick in på affären..allt gick bra! Båda killarna ville bli hämtade & inget tjat på hemvägen...Ända tills de kom innanför dörren, då blev det knuff & bråk. Gick ganska smärtfritt, Pontus gick ut en stund (skulle göra en soppa!) & Edvin stannade inne med mig...kände hur trött jag var, ville inte laga middag & kände mig inte frisk...Middan blev iallafall gjord, spaghetti & köttfärsås - deras favorit! - men tydligen inte för Pontus idag! Han ville inte äta, satt & tuggade på en morot istället & jag sa att han  var tvungen att äta lite...han bara satt & inte åt, jag kunde ju inte ge mig då. Pontus grät & då kom lillebror till räddning, satt & höll Pontus hand & tröstade. Pontus åt tre gafflar till slut, efter att han skrikit ett tag för att det var kallt - inte konstigt att det blir kallt om man inte äter direkt! Sen var det läggdags, mamma, det kliar vill ha salva, mamma jag vill ha pyjamas, mamma...mamma...mamma! Fick fram ett par pyjamasbyxor till den äldre, den yngre fick salva, sen var det..mamma, när ska du sova, mamma jag vill ha pyjamaströja..Några toalettbesök...

Efter många om & men så ropar den äldre till slut go natt & jag gick dit & fick den underbara gonattpussen & gonattkramen. Den yngre la sig till slut stilla & sjöng lite för sig själv & med några minuters mellanrum ropade han & frågade var jag var.. Men nu sover de båda så sött, det har de gjort ett tag nu! De är underbara mina killar!

Skulle inte vilja ha det på något annat sätt...Även om man för stunden känner sig otillräcklig för att man inte tvättat pyjamas, lagat tillräckligt god mat...men jag gör mitt bästa...tror faktiskt inte det var fel på maten, bara matlusten...

Nä, nog om mina underbara trollisar...nu blir det läsning innan jag ska sova!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0