Någon undrade..

..hur röst- & talanalysen gick. Det kan jag svara på...gick faktiskt riktigt bra! Fick lite tips om hur jag kan göra när jag blir nervös & det känns som jag pratar snabbt & okontrollerat. Svaret jag fick var andning...koncentrera mig på att andas med magen. Jag visste ju egentligen det...men fick ju faktiskt chans att prova på...fick läsa en fabel högt inför henne & några kursare där hon satt längst bak i klassrummet....blev ju lite nervös när det hela ska bedömas & kände hur andningen stannade uppe i bröstet...men hon sa att det inte märktes, att jag läste lugnt, högt & tydligt! Det kändes skönt! Vi diskuterade också en del om dialekt, ett ämne som är ofrånkomligt för mig ;) Hon tyckte det var lite spännande att min dialekt som var så tydlig när vi pratade plötsligt försvann vid högläsningen :)

Annars har det inte hänt mycket här...eller jo det händer massor! Men har inte tid att skriva :( Men ska bättra mig lite!

Idag har Pontus frusit sen han kom hem från dagis...suttit i soffan med en filt. Sen när han skulle sova ropade han till mig att han frös fastän han hade pyjamas & låg under täcket..så fram med febertermometern & ja visst hade han feber! Så imorrn blir stefan hemma med barna & på fredag blir jag hemma. Där får man för man brukar säga att barna aldrig blir sjuka på hösten! De brukar faktiskt klara sig fram till efter nyår, sen är de sjuka ganska mycket i några veckor.. Får hoppas att det snabbt går över iaf!

Nu ska jag krypa ner i sängen :)

Go natt på er alla
Kramiz

Kommentarer
Postat av: Hatar att redovisa..... vännen

Hm..... känns som om jag skulle behöva gå en röst-& talanalys kurs!!!!! Jag om någon blir helt konstig io heeeeela kroppen när det skulle redovisas i skolan!! Skakig, pratar fooooooooooooort mm mm mm Men jag är iaf stolt över mig själv att jag, trots min rädsla, vågade läsa nån Hallelujah-text på älskade guddottern E´s dop!! Å jag kände att jag växte minst 10 meter på att ha vågat detta... men det kommer aldrig inträffa igen, det kan jag lova!

Kram

2009-11-12 @ 11:23:54
Postat av: Vännen

Tror att versen innehöll 39 ord....... WOW!!!! :)

2009-11-12 @ 11:24:49
Postat av: Monica

Röst- och talanalys... det borde vara något som skulle ingå i alla program på uni. Jag är så nervös vid muntliga redovisningar och känner hur jag snubblar mig fram på orden, för att hinna så fort som möjligt.

Sen det här med dialekten... läser jag innantill (alltså, jag redovisar och läser i stort sett av ett papper), så blir det dialektlöst, men är jag säker på det som ska redovisas, så kommer dialekten fram, för att det låter mest naturligt för mig.

Sen måste ju alla ord "försvenskas". Hônt och hôcken förstår de t ex inte :-)

2009-11-13 @ 07:46:54
URL: http://commandoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0