Nä...

Jag är så trött på vissa människor...& på ingen alls
Är så trött på allt runt omkring...& på ingenting

Ja,jag är en person som blir lätt irriterad...& arg...& besviken...

Är nog en ganska svår person att ha i ens närhet om man inte är van...

& kan ta det jag säger med en klackspark..för jag menar inget illa...

Älskar att provocera...

Älskar att diskutera...

Men många tar illa upp, kan inte diskutera eller acceptera att människor har olika synpunkter...men är det så konstigt...vi är ju alla olika. Ibland säger jag saker bara för att få männsikor att reagera! Visa vad man står för & att man står för något!

Många bara gör som alla andra...säga att man inte vet...MEN TA REDA PÅ DÅ! Vi lever i ett informationssamhälle! Googla för att få lite info & sen ta ställning...så svårt kan det väl inte va!

Hur mång använder detta som svar när det är val?? & sen går & klagar på att fel vann...

& sen att man klagar på att det uppkommit en diskussion om vaccin & svininfluensa...DET ÄR VÄL BRA!!! Att människor tycker att det är viktigt & att man tar reda på & tar ställning...Ena stunden klagar man för sjukvården gör så många felbedömningar...i nästa stund ska man lita på att de gör rätt när de massvaccinerar!?

Nä, om du tar vaccinet så är det ju för att du valt att göra det & inte för att någon säger åt dig att göra det! Att sen motivera det med att de som rekommenderar det måste ju veta vad de gör..det är ju bara ett dåligt försök att övertyga sig själv...eller?

Vart är vårt samhälle på väg??

Fram för diskussion & reflektion...

Fått tillbaka tentan också! Blev så arg & besviken! Inte en kommentar, inte ett poäng, inte ens ett betyg på den...inte ens en underskrift av den som rättat! Kändes som ett hån att få tillbaka den...med några understrykningar med bläckpenna - men varför har han strukit under??!! & min läslogg! Som jag lagt ner mig i, som jag suttit & skrivit om alla böcker...en liten post-it lapp med kommentaren "Vad roligt att du tycker det är roligare att läsa nu. Lycka till i framtiden"... en kommentar om min egen självbedömning av loggen! Kändes som ett slag i magen! Lite mer kunde de ha ansträngt sig! Skiter väl fullständigt i att jag fått ett betyg på kursen...vill väl veta vad som kan utvecklas..hur jag kan göra det bättre...

Nä, det blev ett samtal till kåren & hoppas att dessa ansvariga för tentan får stå till svars! Imorrn ska jag gå till den som har hand om tentan & kanske få några svar!

Undrar vad jag skrivit nu??

Är trött..sliten..arg...besviken! Ta inte illa upp

kram


Kommentarer
Postat av: vännen

ja att du ÄLSKAR att provocera å retas vet ja.... men sån är du, å du är du! Jag älskar dig som vän iallafall!

Kram

2009-11-18 @ 23:50:35
Postat av: Elin

Jag tog min spruta i förrgår. Mycket skönt, för nu behöver jag inte fundera mer!

Min motivation lyder- att jag inte kan bli så sjuk så länge som om jag skulle få influensan, då pallar jag inte skolan. Bättre med några dagar som vaccinet kan ge då!

OCH det som jag egentligen är mest rädd för- att det ska bli något fel på eventuella framtida barn. Men då kommer ju väldigt många bli ailiens och inte bara mitt barn, alltså kommer h*n inte bli mobbad och utanför ialla fall.. Sjuk tanke, I know. Men det lugnade mig lite när jag kom på det...

2009-11-19 @ 07:54:33
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: T

Vi som känner dig vet att du är sån och det är just därför vi älskar dig... För att du är du!

Kramiz

2009-11-19 @ 09:59:01
Postat av: Malin

Haha, jag är också sån... kan bara inte låta bli att diskutera och argumentera!;)



Och jag står fortfarande för att jag litar på att experter på området har mer kunskap än jag själv. Och jag står även för att jag inte litar på all information som man kan skaffa sig genom att googla på nätet eller via annan media.

Men jag håller absolut med om att folk ska göra det som känns rätt för dem! OCH jag TYCKER att det det är bra med en diskussion (du ser, jag kan inte heller låta bli att diskutera;), även om jag kan bli trött på att det är så mycket tjat om detta HELA tiden...



Nåja, nu är i alla fall hela familjen vaccinerade, VI har tagit VÅRT beslut:)

2009-11-19 @ 22:40:10
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Christina

Att tycka & ventilera tankar är härligt! Så gôtt det är när man träffar människor som gillar att diskutera öppet utan att ta det personligt. Jag tycker ofta något om allt och diskuterar det gärna. Jag har inte alltid rätt men... ofta. He, he! Jag diskuterar gärna men det låter betydligt mera allvarligt än jag egentligen menar.

2009-11-21 @ 22:34:08
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0