Denna svininfluensa & dess vaccin..

Ok..vi har bestämt att vänta med vaccinationen. Varför? Jo för vi är inte säkra på vaccinet samt för att vi anser att det är bättre att bygga upp ett eget immunförsvar. Är vi själviska då? För att vi inte tänker på andra? På samhället?

Har två människor i min närhet som hör till riskgrupper..

Kanske kommer vi att ta vaccinet, har aldig sagt att jag inte ska...vill veta mer, vill få dem att forska mer. Är vaccinet helt säkert? Vet vi vad som händer? Är svininfluesan så farlig? Kommer det att bli en så stor smittospridning? Många frågor men få svar.

Självklart så säger vården att vaccinet är riskfritt..de kan inte säga annat. Men det finns de som uttalat sin rädsla för vaccinet, som tycker att man ska vänta & se.

Ja, jag kanske är självisk!? Men det kan ju lika gärna vara vi som blir sjuka av svininfluensan & kanske dör. Men om jag tar vaccinet & blir sjuk av vaccinet eller får svininfluensan ändå?

Det känns ibland som man får ta skit för att man tänker på sin egen säkerhet...ska jag tänka mer på alla andra?

Idag finns det många människor på denna jord jag lider med, som bl.a. de helt utmärgade, svältande barnen som ingen framtid har. Jag tycker det är fruktansvärt med alla de som lider av en sjukdom & som får sätta livet till. Men vi kan inte hindra att människor dör, vi är alldeles för många människor på denna jord & mediciner & teknik har gjort att allt fler räddas & vi blir ännu fler människor på jorden..de som ännu lider är de som inga mediciner får, eller de som ingen mat får..barn & unga som skulle behövas i samhället, de som är födda utan framtid får svälta till döds medan vi lever i överflöd av mediciner & teknik.

Ja, jag kan ta vaccinet..men ska jag göra det för alla andras skull?

Min åsikt är den att varje människa själv ska få välja om man ska ta vaccinet eller inte.. Ta vaccinet för att man vill inte för alla andras skull..

Jag utgår i mitt val från mig själv & min familj & vad jag tror är bäst för oss..
Gör vi inte alla det alltid??

Kommentarer
Postat av: Vännen

Självklart ska ni göra det som NI VILL!! Man ska inte lyssna på vad alla andra säger å hur de gör...

man ska göra som man själv vill!!

hade en på jobbet som tog sprutan pga ALLA ANDRA!! Å det blir fel om man själv inte vill! Man ska lyssna på sitt eget hjärta!!

Kram

2009-11-04 @ 14:59:49
Postat av: Malin

Självklart ska man göra det som känns rätt för en själv! Jag tror inte att jag dör av influensan. Mitt bästa argument FÖR att jag ska ta sprutan är att jag nog aldrig skulle förlåta mig själv om jag smittade lilleman och han blev dödssjuk... Dessutom har de som fått influensan av sprutan, fått en VÄLDIGT lindrig, kortvarig variant. Så för mig är det värt... Och då utgår ju jag från MIG SJÄLV och min familj...

2009-11-04 @ 16:46:55
URL: http://gottoblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0