Vaccination...

Läste i tidningen idag om vaccinet mot svininfluensan...de som vaccineras först är barn, gravida & gamla, inget konstigt med det tycker jag...men sen står att de som är på tur är regeringen & andra personer i så kallad samhällsviktig verksamhet, varför? & vilka är det? Är regeringen viktigare än mig? Hur prioriteras det? Blir faltiskt arg & besvikén på detta när det pratas om jämställdhet i debatter nu för tiden...vilka är jämställda - det pratas om män & kvinnor men det pratas inte om andra människor - tycker nog att man skulle börja tänka om lite! :(

Så har kussen från Stockholm kommit! Roligt! Hon sak vara här ett tag i sommar. Igår så sjöng vi singstar & spelade sällskapsspel - jag & Stefan utklassade kussen & lillasyrran! ;) På både singstar & andra spel!

Idag har Pontus & Edvin sprungit miniloppet - så varsin medalj har inhämtats :) Pontus sprang själv runt banan - duktig liten kille var han! Edvin & pappa gick/sprang runt med Edvin fick mest energi när han kom i mål!

Sen gick bilen mot Eksärad där mommo mötte upp Pontus - semester för honom tills på måndag eller onsdag. Vi åker ju upp på onsdag för begravning av Stefan mormor. Vet dock inte om vi stannar uppe i dalen, har så mycket som ska göras här hemma!

Nu ska jag sätta mig & lägga upp lite bilder...kanske några från gårdagens singstarkväll ;)

Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0