Hemma igen...

Så har vi varit på begravning igen, Stefans mormor har fått komma till sin sista viloplats. Jag hoppas att det dröjer innan man behöver gå på en begravning igen.

Så har midsommar varit. Har haft det härligt hemma hos mamma några dagar, har fiskat, grillat m.m. Igår var vi på en åktur, det var mamma som ville åka så vi packade in oss i två bilar & åkte. Färden gick till Röjden & detta kors..alltid fascinarande att se men jag tycker nog att det börjar växa igen nu...sen fortsatte vi till Ivanahoe..läskigt! Gillar inte detta ställe men det är något som gör att man ändå vill dit. Det hände iallafall inte någon olycka så jag tror inte vi tagit med oss något därifrån..även om Pontus & Edvin snubblade fram & Emma skrek att de inte fick röra något...inte så lätt för små killar som inte vet var de sätter fötterna :) Sen fortsatte vi till Norge & åkte en sväng...Var hemma 5 timmar senare :)

Glädje & sorg, liv & död..alltid följs de åt. I midsommartrafiken har det omkommit 6 personer i Värmland. Stora siffror, det borde inte vara så. Sänder mina tankar till de anhöriga, det är alltid svårt att mista någon man håller av.

Någonstans inom oss är vi
alltid tillsammans,
någonstans inom oss kan vår kärlek aldrig fly.
(?)

Hur fort blir lönnarna gula,
som lyser vår vandring i parken.
Att dö är att resa en smula
från grenen till fasta marken.
(Stig Dagerman)


Kramar till er alla

Kommentarer
Postat av: Petra

Så synd att jag inte visste att du va hemma.... vi kunde ha haft en liten tjejkväll "på tu man hand" istället för Vallen!!!!

Jag å Göran har oxå pratat på att vi ska göra en sån tur.... nångång..... sen!!! Minns du i 6:an när vi va på skolresa?? HJÄÄÄÄLP va rädd jag va när vi skulle gå till stugorna i mörkret?? då va vi väl oxå dit du varit idag, eller?? För nåt år sen åkte vi å P å E i skogarna å kollade på olika saker, bla ett flygplan!!?!? å nån spricka i backen?!?!?! vi hamnade i Malung tillslut! Det är intressant att göra sånna turer!

Kram

2009-06-21 @ 23:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0