En pojke hemma..

Jag trodde inte att jag skulle märka skillnad med att bara ha en kille hemma...men för första gången känner jag, ursäkta ordvalet, hur enkelt det är att ha ett barn. Jag har inte känt så förut...det har varit enkelt att vara förälder idag, Edvin har liksom skött sig själv. Han behövde nog lite tid med mamma & pappa själv! Har hunnit & gjort så mycket idag, tvättat bil - har till & med vaxat den, varit till skogen med Lurvas, dammsugit alla golv, torkat golven i köket & hallen, lagat god mat...& Edvin har lekt & lekt! Det är nog som jag har hört nånstans ifrån att när man får två barn så är det inte dubbelt så jobbigt utan tredubbelt! Kankse beror på åldrarna på barnen också...mina är ju i den åldern att de ska först, allt ska det tävlas om..Pontus låter Edvin vinna ibland - men inte alltid & det är ju så det ska va...man kan inte vara först alltid.

De är bästa vänner & värsta fienderna...lek varvas med slagsmål så jag inte vet om jag ska skratta eller gråta ibland - syskonkärlek ;)

Saknar Pontus, han brukar alltid komma in till oss på natten & ska ligga bredvid mig...det är så härligt! Känns konstigt när han inte är där...men det är ju bara några dagar kvar! Han stannar nog tills på onsdag...

De är härliga mina killar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0