Dikter..

Här är några dikter jag hittade på nätet (http://www.geocities.com/dikter_00/SvenskaDikter.html)...



Det finns en blomma vit som snö,

kan ej vissna, kan ej dö.

dess namn känner du nog igen

trofast vänskap heter den.



Mina ögon kan tindra

Mina läppar kan le

Men sorgen i hjärtat

Kan ingen se



Sluta aldrig hoppas

Sluta aldrig be

Sluta aldrig drömma

Under kan ju ske



Brinn så länge du lever.

Låt ingen få släcka din glöd.

Brinn så vi alla kan se dig.

Vägra vara levande död


Mister du pengar, mister du inget.
Mister du vänner, mister du något.
Mister du kärlek, mister du mycket.
Mister du hoppet, mister du allt!



Det finns ett litet ord
För lite använt på vår jord
Det torkar tårar lindrar gråt
Det lilla ordet är
FÖRLÅT!


Du är min sol om dagen
du är min måne om natten
du lyser upp min tillvaro
du är min hjälpande hand
och du är så strålande go´!



Du frågar mig varför jag alltid springer.

Det är för att se om någon följer efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0