Bad..

Så är poolen helt fylld & klorad & testad med stickor, pumpen är på & Stefan har rensat med håv...det var ju inte bara & köpa en pool..trodde inte att det skulle vara så invecklat...men vi kanske lär oss! Skönt är iallafall att barna gillar den - inte bara gillar den - de ÄLSKAR den! Pontus dyker & simmar, hoppar & studsar, Edvin detsamma fastän jag trodde att han skulle vara mer reserverad! & med 2 kusiner & lillasyrran här får jag faktiskt lite tid för mig själv också!

Men måste erkänna att mina golv är rejält smutsiga & toaletten vill jag inte ens berätta om. Jag brukar vara duktig på att städa, speciellt toaletterna men med så många människor här & med så vackert väder är det inget jag prioriterar, det blir ju lika lortigt direkt ändå - nä städningen får vänta!

Imorrn tror jag vi ska dra till stranden. Tar nog med mig barna på en promenad till stranden, tar med lite fika & sen får Stefan hämta oss när han slutar, stackarn får jobba han!

Ikväll ringde en kär gammal vän, det blir så sällan man hinner med...Men jag uppskattar samtalen! Hoppas att hon tar sig en tur till stan & följer med till Mariebergsskogen, skulle va riktigt trevligt! Hon påpekade också att jag inte uppdaterar bloggen tillräckligt ofta...får väl försvara mig med att det inte är så lätt att hinna med..det finns så många måsten som går före! Men jag ska försöka bättra mig, imorrn ska jag lägga ut lite bilder!

Idag har Mickis & jag varit ute & kört för andra gången, HJÄLP ;) Nä, det gick faktiskt bra!! Körde en massa på parkeringarna vid universitetet, sedan fick hon köra på vägen mellan parkeringarna. Lärde sig dragläge & starta uppför utan att rulla bakåt...minns att jag själv tyckte det va svårt! Hon fick några kärringstopp men det slutade med att hon körde hela vägen från Kronoparken till Skattkärr, via Alster - alltså inte ute på motorvägen! Hon ska nog fixa körkortet hon också - ju tidigare desto bättre. för då har ju jag en chaufför som är skyldig en massa tid ;)

Nu ska vi nog titta på "Svenks hjärtan" - har ingen aning om vad det är - en gammal serie som kommit ut på DVD..tror Stefan har tittat på den förr.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag saknar dig oxå min vän!! Känns som om att vi kan prata om allt, även om vi inte pratar eller ses så ofta!! Men du är en sann vän, Helena!! Det finns 1 grej som jag än idag ångrar att jag inte berättade.... men jag va så jävla less på allt just då! Men den 12/12-06 fick du veta/få bekräftat...

Men jag hoppas å tror att du förstod mig... allt jävla snack tog mer på mina krafter än du/nån kan ana! Att du uppdaterar denna braiga blogg "sällan" har ju sina anledningar, små barn, plugg, hemmet mm mm men jag tycker det är så kul att följa dig å din familj så jag skulle helst vilja läsa flera inlägg om dagen ;)

Jag frågade G igår ang Mariebergsskogen, han visste inte när han skulle ner nästa gång, å som du vet så törs jag ju inte köra själv FEGIS!!

Nu ska jag nog ta å slappa lite innan jag ska hänga tvätten!!

MÅÅÅÅÅÅÅNGA STOOOOOOOOOOOOOOOOOORA KRAMAR från mig

2009-06-26 @ 21:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0