1:a lediga dagen :)

Så nu har jag en dag mindre att vara ledig!! En härlig dag..men fylld av en massa måsten! Har storstädat uppe på alla rummen & rensat i barnens leksaker - så nu ligger allt där det ska ligga :) iallafall tills imorrn! Sen har Stefan dammsugit nere & jag torkat golven..ska försöka dammtorka imorrn, det beror på vädret för jag tänkte ta mig en riktigt ute-lata dag ;)

I helgen har vi varit i Fagerberg & rensat inför flytten...varför ska de behöva sälja det huset?? Barnen har sprungit runt & det har varit så skönt.. de har tagit sin 1:a promenad ensamma på vägen...de var gott stolta efteråt! (men föräldrarna visste ju oxå om det kom bilar då de är tvungna att åka förbi stugan...) Långpromenad i skogen på lördageftermiddag, var ute & gick i kuperad terräng med två barn i 1 & 1/2 timme! Det blev en del åka på axlarna för Edvin men de var duktiga att gå uppför berget må jag säga, stolt är jag :)

Moffen ska få åka ifrån sjukhuset & få bo på korttidsboendet i Torsby, med förhoppning om att han blir starkare...vi hoppas på det! Skulle va skönt om han fick komma hem snart...är inte samma Vingi utan mina morföräldrar :(

Nu ska jag gå upp & lägga mig & läsa boken jag köpt..handlar om en man som blev sexuellt utnyttjad av sin far när han var liten.. en sann berättelse av en stark man! Jobbig att läsa, svårt att förstå att en pappa kan göra något sådant mot sin son..

jag & pontus tittade på en film från en grupp på fb som handlade om barn någonstans som var undernärda...pojken var 7 år men mycket mindre än Pontus, de orkade inte stå på sina ben, inte sitta med rak rygg, låg i sanden & krälade.. de hade en storasyster som tog hand om dem, hon var runt 9...det gjorde ont att se..världen är så grym. Pontus vill skänka pengar, funderade på om vi skulle bli fadder...

Nu sak jag gå & läsa
Kramisar

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch ja, jag läser nästan bara såna hemska sanna historier.. Vad heter boken?



Bli faddrar vet jag, det är vi och det ger så mycket glädje när man får en teckning, foto eller ett litet brev!!

2009-06-08 @ 23:05:09
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilket sammanträffande... Igår kommenterade jag här, IDAG fick vi brev från vårt fadderbarn!:)

2009-06-09 @ 13:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0