svensk?

I bilen en dag så sa någon finns det någon som är 100 % svensk? Det ledde till en del tankar hos mig..

Vad är svensk, vad är norsk? Min pappa är halvnorsk, detta gör mig till kvartsnorsk, vilket gör mina barn till 7,5% norsk..eller? Om en säg afrikansk man får barn med en svensk tjej, detta barn får sedan barn med en annan svensk kille...när är man då 100 % svensk? Efter hur många generationer? Då kan ju en mörk man vara 100 % svensk?

Kan man vara 100 % svensk? Vi härstammar ju alla från samma folk?? Vad är att vara svensk?

Är det blodet som gör att man är svensk? Har vi inte alla samma blod?

(När det gäller uttalet invandrare så gäller ju inte detta)

???

Jag är jag & du är du, varför behöver vi benämna på annat sätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0