Saknad..

Tänk att man ska sakna så mycket, saknar Pontus nu! Vill att han ska komma hem, men det gör han imorrn :) Det är ju bra att han vill vara där med mommo, Rebecka, Madde & Alice, skönt för oss att få lite ledigt ... Äntligen ska jag få ha min kille hemma! Är orolig också, när telefonen ringer är jag rädd att de ska ringa & säga att det hänt något...men det är väl sånt som hör till, eller?

Idag har panelen i köket kommit upp, allt utom bröstlisten som vi sätter på efter tapeterna...tapeterna som förhoppningsvis kommer imorrn! Ska bli skönt att få tillbaka sitt kök igen, lite jobbigt just nu faktiskt...& imorrn kommer det en massa folk! 11 st blir vi i vår lägenhet till helgen, vet inte riktigt var jag ska placera alla men det ordnar sig nog... det är som man brukar säga - finns det hjärterum finns det stjärterum!

Under de senaste veckorna har jag fått några minnesbilder, som t.ex. när jag åkte bil på västsidan mellan Likenäs & Branäs så kom det emot mig när jag & mommo brukade cykla där...mindes det så väl, & tårarna trillade - saknad - saknad efter denna underbara människa som jag haft glädjen att fått ha vid min sida i 26 år. Hon var ... det finns inte ord för att beskriva hur hon var ... underbar! <3

Härom dagen åkte vi till pappa, & direkt jag kom dit kände jag lukten... en lukt... från länge sen... när min mamma & pappa fortfarnade var tillsammans & vi hade tre grisar i en hage hos min mommo & moffen..lukten blir när min pappa kokar potatis ute i spis man eldar i. Denna potatislukt blandad med grislukt är för mig förknippad med glädje & lycka. Ja, min pappa hade skaffat sex grisar & tio hönor & en tupp! Kan säga att Pontus, Edvin & Alice tyckte det var roligt!

Idag fick jag besök, av en kär liten vän! Det var trevligt med lite prat & fika...Kanske vi ska ta en vinare snart?

Nu ska jag ta natten, kanske hinner jag läsa lite i min bok innan ögonen ramlar ihop!

Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0