Orrleken!

Igår var vi till Orrleken, en av fyra parklekar i stan. Där lånade vi två kanoter, Stefan, Emma & Edvin i en kanot & Pontus & jag i en kanot. Det gick bra först för mig & Pontus, jag paddlade & han satt fram & kikade. För Emma & Stefan tog det ett tag innan de fick kanoten att gå nästan rakt. Vi paddlade in i Mariebergsviken & vände, när vi nästan var framme vid stranden vände kanoten & vi åkte nästan in i all vass! Jag kunde inte vända kanoten, fastän jag paddlade för glatta livet! Det blåste & Pontus blev rädd, ville åka in till stranden & jag försökte lugna honom & säga att jag vänder snart...Vi åkte nästan helt in i viken innan Stefan & Emma fick hålla i vår kanot & vända den, då gick det lite lättare. Det var iallafall skojigt även om jag ett tag tänkte hoppa ur kanoten & simma i land med den! Nästa gång ska vi paddla när det inte blåser så mycket & jag sitter inte som ensam paddlare!!

Efter paddlandet så badade vi & barnen lekte lite..



Kul att gunga i kompisgungan!



Pontus flyter i plaskdammen!



Edvin cyklade, det var lite roligt att man fick cykla i de gjord bäckarna & plaskdammen!

Det var en rolig stund för oss alla! Kan rekommendera denna!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad kul! Behövs inte så mycket/långa semestrar för att de små ska vara nöjda. Vi var till Mariebergsskogen nu i veckan. Lilleman var så nöjd och så trött efteråt!;)

2009-07-05 @ 08:59:14
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: carro

Godmorgon! Allt bra med dig idag? :D hehe fina bilder :D

2009-07-05 @ 09:16:09
URL: http://carrobruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0