Natt utan barn

Skönt var det när man kom hem med ett flyttlass med gamla möbler & annat smått & gott. Allt kom från Fagerberg! Bl.a. gamla ekmöbler. Möblerna passade perfekt där jag tänkt förutom en gammal garderob som jag inte vet var jag ska ha än, står i hallen nu men vet inte om jag vill ha den där.

Idag står en del saker på listan att göra utan barn:
Frakta bort soffan till ÅVC
Frakta bort en gammal bäddsoffa i förrådet till ÅVC
Annat till ÅVC
Beställa tapeter
Köpa färg
Köpa spackel
Köpa papp
Gå på bio
Plocka ihop hemma
Skulle vilja börja spackla!

Somnade skönt igår, sov skönt fram till 6, sen har jag vaknat ofta...kändes konstigt när inga barn var hemma! När kl var runt 8 ringde mamma, Edvin var alldeles svullen i ansiktet! Eftersom vi var i Fagerberg igår så sa jag att det berodde på knotten, båda mina barn får stora utslag av knott & mygg! Men mamma & Maria tyckte tydligen att han var så svullen så eftersom de var på väg till Torsby & skulle prata med en läkare om moffen så gick de in till vårdcentralen med Edvin, det märkte jag när de ringde & ville ha personnumret! Distriktsköterskan tyckte det såg ut som vattkoppor, men det har de redan haft så efter ett besök hos doktorn som sa att de skulle ha på rikligt med kylbalsam & att han kunde stanna hos mommo utan mamma!

Ibland funderar jag på om de haft små barn! Men det är väl som jag också tycker värre när det handlar om andras barn. Jag vet ju hur de brukar bli efter knott & mygg men det vet ju inte de! Men jag vet ju också att de tar sina ansvar som barnvakter, hellre att de tar det säkra framför det osäkra!

Nu måste jag börja fixa lite, Stefan har åkt för att hyra en kärra!

Kramms


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0