Kurslitteratur!

Nu är det snart dags att börja svenskakursen...& en massa litteratur behöver jag! Någon som har någon som jag kan låna eller köpa? Lägg till en kommentar...

Chambers. Böcker inom oss. Om boksamtal. 2003

Dysthe, Olga. Skriva för att lära: Skrivande i högre utbildning. 2002 (Denna känner jag igen...kanske Stefan har den ute i förrådet - måste kolla!)

Keene, Ellen Oliver & Zimmermann, Susan. Tankens mosaik. Om mötet mellan text & läsare. 2003

Kjersén Edman, Lena. Barn- & ungdomsböcker genom tiderna. 2002

Modig och stark - eller ligga lågt, Skönlitteratur och genus i skola och förskola,
red. Lena Kåreland. 2005

Langer, Judith A. Litterära föreställningsvärldar. 2005

Nikolajeva, Maria. Barnbokens byggklossar. 2004

Nikolajeva, Maria. Bilderbokens pusselbitar. 2000

Nilsson, Jan. Tematisk undervisning. 2007

Persson, Magnus. Varför läsa litteratur? 2008

Populärkulturen och skolan.
red. Nilsson, Magnus. 2000

Wolf. Till dig en blå tussilago. Upplaga 2. 2004

Ärnström, Ulf. Berättarboken en bok om att berätta med egna ord. 2 uppl. 1995


Till dessa böcker tillkommer en del skönlitteratur & sagor... som jag hoppas finns på biblioteket! Några av de böckerna vill jag nog ha så jag köper kanske någon...

Ha en skön dag! Det verkar som den blir fin..

Kramis


Kommentarer
Postat av: Carina A

Hej!

Jag har Dysthes bok. Vill inte sälja den eftersom jag tror den kan vara bra att ha om jag ska läsa vidare någon gång. Men du får gärna låna den!

Jag har också Nilssons "Tematisk undervisning", dock är den från 1997. Kan du ta reda på om de ändrat något i boken eller om den bara är nytryckt 2007? Har den i kopierad form, och den får du gratis om du vill ha den.

Jag är bortrest vecka 31, så då kan jag vara svår att nå. Du kan ju meddela mej på FB! Lycka till med letandet av litteratur!

2009-07-26 @ 14:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0