Framåt?

När vet man vad man vill? & när bestämmer man att det var det jag ville? Ska man fortsätta eller ska man stanna? Kan man vara säker på att man väljer den rätta vägen? Är det så här det ska vara?

Upp & ner, ja det vet jag...men jag blir trött på det...trött på att aldrig få något bestämt, att bara fortsätta framåt utan mål...vart är jag på väg? & när man är på rätt väg så händer något...ens liv tar en ny riktning...vissa saker känns inte lika viktiga för en stund & andra saker känns mer viktiga än de någonsin gjort...

Kanske det ska vara så här nu, har varit ledig länge & ledigheten börjar ta slut...Så ska man fortsätta...en dag i taget...nya saker ska upplevas & gamla ska glömmas...så fortsätter vi rakt framåt...skola, jobb, dagis, affären...

Ja, vad är det jag skriver om..vet inte själv...ingenting men samtidigt mycket...mycket som far runt i mitt huvud..mycket som ska göras...mattetenta, ny kurs, dagistider, ny avdelning för Edvin...vardagens kaos...eller kanske inte kaos...det finns en trygghet i det hela också...

Har nog aldrig känt en sån lycka att få vara hemma, att bara vara, bara andas, göra lite vad man vill, inte ha något att passa, att kunna springa i pyjamas halva dagen, äta sen middag, sovmorgon... Lycka att få vara tillsammans med mina killar...att få göra sånt man inte har tid till annars...

Är detta mitt sista sommarlov? Eller kan man få ett till?




Kommentarer
Postat av: Monica

Känner igen det där...Börjar få lite ångest över att skolan börjar snart igen och om det verkligen är värt allt pussel och slit med hem och familj.

2009-08-09 @ 21:58:43
URL: http://commandoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0