Stockholm!

Vilken härlig stad! Kan inte få nog av den, finns så mycket att se & göra! Skön helg & trevligt sällskap! Precis vad vi behövde...

I torsdags så tog vi det lugnt, utforskade Fisksätra där min syrra bor.. Bad & lek blev det! Senare blev det middag med moster m. fam & syrran - mosters man lagade maten, köttfärslimpa med fetaost i, underbart gott! Måste börja utforska min matlagning lite nu! Börjar bli trött på det vanliga - kanske barnen lär sig äta lite mera nu! De är ju rätt konstiga i maten, inga grytor eller ihopblandningar, de har börjat äta pannkakor nu på senare tid, fetaost & oliver älskar de!

Iallafall, i fredags var vi på Skansen...härligt att få gå runt & titta på djuren & allt som Skansen har att ge! Barnen var nöjda & glada! Härligt! Var inne på akvariet där vi fick se ormar, grodor, krokodiler, fladdermöss & apor...på väg ut fick man klappa en spindel & en orm - & det gjorde vi! Denna dag tog vi djurgårdsfärjan, vilket barnen tyckte var skojigt, & jag med för den delen!

På lördagen vaknade vi tidigt & tog tåget in till stan, för att gå på spårvagnen som tog oss till Gröna lund! Med åkband på allas armar var vi redo! Vi började vid alla barnkaruseller, med elefantåkning, nyckelpigan, lyktan & tekopparna! Alla, både stora & små, tyckte om dessa karuseller..Skojigt var det! Sen fick vi vuxna åka lite större karuseller! För mig blev det fritt fall tilt! Hjälp tänkte jag på väg upp, då jag var så rädd att jag tänkte att jag skulle dö! Uppfärden är hemsk! Nerfärden går så snabbt så man inte hinner tänka! Härligt i kroppen, man känner att man lever! Så nu har jag åkt den, & jag är stolt över att jag vågade, vågade inte förra gången vi var där men för länge sen åkte jag fritt fall.. Sen åkte vi de flesta attraktionerna, & Stefan & Emma skulle ha med mig i den nya, Insane! Gick in med glada miner & tänkte att detta klarar jag! Eftersom det var lång kö så stod vi & tittade när andra åkte...kan säga att mina ben skakade & jag var flera gånger på väg att vända! När vi väl satt i sätet var mitt hjärta uppe i halsgropen... På väg upp så lutade jag & Emma med huvudet ner, tyckte det var olidligt! Sen blev det fart & jag trodde jag skulle dö! Detta tyckte jag också var bra att skrika ut följt av "jag hatar denna"! Men den var härlig, tror dock inte att jag någonsin kommer åka den igen! Men man får jun lite adrenalinkick av det! Kanske, kanske jag åker den igen!

Barnkarusellerna, bl.a. lilla fritt fall, tyckte våra barn att var så roligt att de sprang runt  & åkte en ganska lång tid. Edvin hittade sin karusell, bilarna! Han gick runt & åkte, satt i samma bil hela tiden, kunde fixa allt själv! Han hade så roligt, hans ögon lyste av glädje!

Spökhuset blev det också! Jag, Madde & Rebecka gick in i detta hus! Med spöken som lurade i varje liten vrå...Ett blev lite förtjust i Rebecka så han började ropa efter henne...Rebecka blev lite rädd, men räddast var nog Madde! När vi sedan kom ut så stod spöket på verandan & fortsatte ropa efter Rebecka... & vinkade efter Pontus att komma men han skakade lite försiktigt i huvudet!

Älskar Grönan!
Älskar Stockholm!
Barnen var nöjda & glada & jag har aldrig varit så stolt över mina barn som orkade, i 11 timmar på Grönan, allt gående på Skansen & all tunnelbana & båt!
Alla var glada.
Härligt. Underbart.
Sådan glädje.
Önskar att tiden kunde stannat.

Nu är det dags för jobb för Stefan, snart blir det dagis & skola...men tiden går snabbt & snart har vi sommarlov igen...& då väntar nya äventyr för oss.. Men för mig är karusellglädjen väckt igen!

Kramisar

Ska försöka lägga ut några bilder, kanske senare ikväll för nu har jag en del att göra...städa & tvätta!

Kommentarer
Postat av: Vännen

HUR FAN VÅGADE DU ÅKA FRITT FALL TILT & INSANE????? G åkte fritt fall tilt sist vi va i Sthlm... å aldrig mer!! Insane såg verkligen SKRÄMMANDE UT!! Va det inte den som åker fort, snurrar runt??? man vet väl inte vad som ä fram eller bak... ;)

Jag älskar oxå denna stad, är så himla vackert där!

Å visst är det härligt när ungarna "sköter" sig hela tiden, blir som helt andra ungar! Även om de är trötta så märks det knappt! Å att se dem va så glada gör en så gott!!

Kram

2009-08-03 @ 18:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0