Söndag igen!

Vilken helg! Trevlig men den har slitit på krafterna... I fredags skrev jag tentan, förhoppningsvis är jag färdig med mattekursen! Så ser jag inte fram emot nästa kurs! Svenska..en massa böcker, nya kurskompisar, nya tider... Ja, det finns positiva saker med att byta kursare, men nu har jag fått gjort det så mycket & alla "mina" kursare får gå tillsammans...utan mig.. Nej, men det blir nog bra...det blir för det mesta bra i slutändan!

I fredags var jag ute med tjejerna, så trevligt! Roligt att få dansa & prata ikapp det vi missat i sommar. Som vanligt kanske det blev för mycket dricka...dålig på lördagen...kl. 16 drog jag mig upp & in i duschen & efter det tog jag en återställare, ja det var Stefan som sa att då kommer du må bättre! Åh det gjorde jag också! & det blev starten på en mycket trevlig kräftskiva med grannarna! Kräftor, prat & lite singstar & en massa öl & snaps!

Så var denna helgen slut, gick alldeles för fort! Måste försöka hitta de sista böckerna jag behöver, har ingen lust att köpa alla de som fattas...& vi ska ha läst några kapitel i en bok & två sagor tills på tisdag när vi börjar...hur har de tänkt att alla ska få tag på böckerna? Var på biblioteket men vissa barnböcker har de inte, hur gör man då? Kanske dags att universitetet kollar upp sånt först? Vet inte men det är en massa barn- & ungdomsböcker man ak läsa, 2 a4 sidor fulla...man kan ju inte köpa alla! Känns så fel att de menar att man ska ha läst en hel del innan kursstarten, det är ju då skolan börjar & därifrån jag får studiemedel, inte en vecka innan!

Nu ska jag dammsuga lite härnere, kommer teliagubbar & installerar det sista med fibernätet är imorrn & då kanske det inte ska ligga en massa makaroner & damm på golvet...eller?

Kramisar

Kommentarer
Postat av: Malin

Har du kollat så att ni verkligen ska läsa alla böckerna? Under min utbildning stod ibland böcker med som inte alla skulle läsa, som man skulle läsa nåt kapitel ur (kunde kopieras alltså;) osv... Lägg upp listan på barnböcker här, såna böcker kan ju "vem som helst" ha stående i bokhyllan...

2009-08-23 @ 20:11:44
URL: http://gottoblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0