Skönlitteratur till kursen...

Lägger in alla böcker jag ska, är det någon som har någon bok som jag får låna kan ni väl skriva en kommentar! Ska ta mig en sväng till Karlstad bibliotek & se om de har någon mer senare idag...

LITTERATURLISTA HT 2009

S3GALT - campus, Den berättande och läsande människan, 15 hp


Skönlitteratur

Långserieböcker enl. instruktion under kursen.

Barnens versbok, red. Siv Widerberg, (En bok för alla)

Bergstöm, Aja baja Alfons Åberg                                         -denna har jag lånat på bibblan!
Beskow. Putte i blåbärsskogen, Tomtebobarnen .

Carroll. Alice i underlandet (En bok för alla)                       -denna har jag lånat på bibblan

Dahl. Häxorna

Defoe. Robinson Crusoe.

Foley, Douglas, Tre gånger guld, 2008

Geffenblad, Lotta, Antons stenar, 2007 (En bok för alla).

Gripe. Hugo och Josefin,

Jansson. Pappan och havet.

Lagerlöf. Nils Holgerssons underbara resa. (Valda delar).       -denna har jag lånat från bibblan

Le Guin, Ursula, Trollkarlen från övärlden (1968)

Lewis. Häxan och Lejonet.

Lindenbaum. Gittan och gråvargarna.                                           -denna har jag lånat från bibblan

Lindgren. Mio, min Mio, Pippi Långstrump.

Lindgren/Eriksson. Mamman och den vilda bebin.

Lööf. Sagan om det röda äpplet.

Milne. Nalle Puh. (Orginalversionen).

Nilsson. Alla döda små djur.

Nordin. Äventyrsveckan.

Nordqvist. Pannkakstårtan.

Paterson, K., Gilly Hopkins hittar hem , 1978 (En bok för alla)

Pohl, P. Malins kung Gurra.

Rey. Pricken.

Rowling. Harry Potter och De vises sten (1997)

Sandberg. Lilla spöket Laban.

Sendak. Till vildingarnas land.

Sagor

Perrault, Charles, "Blåskägg" och "Prinsessan i den sovande skogen" i Gåsmors sagor:

H.C. Andersen, "Den lilla sjöjungfrun"

Grimm: "Askungen"

En valfri saga (gärna en ovanlig eller utomeuropeisk)


Serier

Valfri Bamsetidning och en valfri Manga-serie

Tillkommer: skönlitteratur enligt lärares anvisningar


Film

Harry Potter och de vises sten (Regi: Chris Columbus, 2001)


Kommentarer
Postat av: Malin

Ska kolla, vet att jag har haft vilda bäbin och versboken (den kostar annars typ 30-50 kr eftersom det är en bok för alla). Mio min mio har jag också haft, men den är nog kvar hos mamma och pappa. Ska du uppöver nåt så att du kan få tag på böckerna? Så att det är nån ide att jag letar menar jag;).

2009-08-24 @ 16:25:31
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Malin

Pricken och lilla sjöjungfrun har jag i alla fall här hemma om du vill låna!:)

2009-08-24 @ 16:42:07
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Moster Maria

Hej Helena! Vi har nog några av böckerna. Den vi har framme är iallafall Harry Potter, men på vinden finns flera barnböcker. Hör av dig om du vill låna några av dessa, så får vi ordna transporten till Karlstad. Hälsa familjen Många kramar från oss.

2009-08-26 @ 19:38:58
Postat av: Malin

Har hittat lilla spöket laban och Pippi långstrump också. Mio min mio är tyvärr försvunnen och så verkar versboken vara också...:(. Ska kolla en sista gång till, annars har jag fyra böcker här som du får låna i alla fall!:)

2009-08-28 @ 12:11:43
URL: http://gottoblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0