Oväntat håll..

Tänk att man kan klaga på sina grannar för både det ena & det andra...men när det som mest behövs står de där & ger sitt stöd!

I onsdags innan vi åkte till Stockholm kom en granne & sa några ord, glädjande ord...att vi var modiga för att vi skrivit ett brev till alla m.m.

Igår när vi kom hem låg ett litet brev i brevlådan, några rader från en annan granne.. blev tårögd & så glad!

Inte alla tycker att vi är hemska, kanske är det inte heller så många, men få vågar säga vad de tycker så vi får väl leva med det!

Tack för stödet! Börjar känna att det hela inte gör att världen rasar för oss, barnen har lärt sig en läxa & vi kan inte ta för givet att barnen kan de regler som finns i vårt samhälle...Vi har alla lärt av det som hände!

Men två personer, grannar, kommer vi aldrig att förlåta.. de ord de sa fick oss att känna oss värdelösa, de fick oss att må dåligt... aldrig mera! För mig finns de inte, det är tomt... Aldrig förut har jag känt sådan avsky för människor som jag gör nu...

Kjam

Kommentarer
Postat av: Glada vännen

Så skönt.... & jag tycker att ni gjorde rätt i att skriva ett brev till alla grannar!

Vilken lättnad att några av dem pratat å skrivit brev till er, det tycker jag är fint gjort!

Nu ska jag surfa runt lite!!

Många stoooora kramar!

2009-08-03 @ 18:29:59
Postat av: Glada vännen

Så skönt.... & jag tycker att ni gjorde rätt i att skriva ett brev till alla grannar!

Vilken lättnad att några av dem pratat å skrivit brev till er, det tycker jag är fint gjort!

Nu ska jag surfa runt lite!!

Många stoooora kramar!

2009-08-03 @ 18:30:18
Postat av: Monica

Vet inte vad brevet ni skrev till grannarna handlade om, men en fin gest från er och en finare gest från grannarna som ger svar tillbaka. Då vet man vilka som står på ens sida.

De grannar som ni är "ovänner" med kanske inte hör till de mest populära grannarna i grannskapet. Brukar vara så, att det finns några mindre toleranta personer, som försöker finna fel hos alla andra.

2009-08-03 @ 21:35:36
URL: http://commandoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0