Vackra blomma

Ska gå vidare, sluta bry mig...men det är svårt att inte bry sig, det är ju påhopp på oss som medmänniskor... Vi kommer att gå starka ur det här, tänk bara om andra kunde sluta lägga sig i & misstro allt man gör...

Men idag ska vi gå en sväng, ta med mig barnen till en lekpark & leka & ha roligt, för det måste vi väl få ha?

Kanske ska jag ta med mig matteböckerna & titta lite i dem, men vi får se...

Ska ha en lugn dag, med mina älskade söner... & vi är lediga några veckor till... men tiden går snabbt & det känns som man inte hinner med... snart börjar allvaret igen & man ska upp tidigt & hinna med alla dagsbestyr... men det finns glädje i det med...att hitta de korta stunderna då man kan andas & vara tillsammans...

Nu ska jag gå & fixa lite lunch innan vi ska gå ut till sommaren, de gröna träden & blommorna som luktar så gott...& ta vara på varandra & den tid vi har...

Mormor, igår när vi gav en granne en orkidé som tack för blomvattning, tänkte jag på dig...hon frågade hur man skötte den & berättade hur du gjorde med dina orkideér. du fick dem så vackra...hur ofta vi pratade om dessa fantastiskt vackra blommor...du finns här fastän du är borta...i allt jag gör finns du med...saknar dig...

Kramizar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0